محصولات

اسانس اکالیپتوس

اسانس اکالیپتوس یکی از شناخته شده ترین و مورد استفاده ترین روغن هایی است که وجود دارد. با تقطیر بخار از شاخه های جوان و برگهای تازه یا تا حدی خشک شده گیاه Eucaliptus Globulus ، بومی استرالیا و متعلق به خانواده Mirtaceae بدست می آید.

بومیان استرالیا از آن برای بهبود زخم ها، از بین بردن عفونت های قارچی، تسکین دردهای عضلانی، به عنوان یک کاهش دهنده تب موثر و همچنین به عنوان خلط آور استفاده کرده اند.

در ابتدا توسط جامعه علمی “اکالیپتول” نامیده می شد، فواید سلامتی روغن اوکالیپتوس از یک ماده شیمیایی شناخته شده به عنوان 1،8-cineole، یک ترکیب آلی نشان داده شده است که دارای اثرات دارویی شگفت انگیز، از جمله از ضد درد و ضد آن است. – عملکرد التهابی، به توانایی آن برای از بین بردن سلول های سرطان خون کمک می کند.

خرید اسانس اکالیپتوس

برای خرید اسانس اکالیپتوس با بهترین قیمت و بهترین کیفیت همین الان با شماره ما تماس بگیرید و در اسرع وقت خرید خود را انجام دهید

09224557038

اسانس اکالیپتوس چیست؟

اسانس اکالیپتوس دارای بافت چسبناکی است و رنگ آن زرد کمرنگ، تقریباً بی رنگ است که با گذشت زمان ممکن است مایل به سبز شود. این عطر دارای عطر کاملاً مشخص، نافذ و شدیدی است.

اکالیپتوس که “درخت صمغ” نیز نامیده می شود، همیشه سبز است و برگهای آن پهن، سبز مایل به سفید و مومی است.

امروزه، چین حدود 75٪ از تجارت جهانی را تولید می کند ، اما بیشتر این امر به جای روغن اکالیپتوس واقعی از بخش سینئول لور کافور حاصل می شود. تولید کنندگان قابل توجه روغن اکالیپتوس واقعی عبارتند از آفریقای جنوبی ، پرتغال ، اسپانیا ، برزیل ، استرالیا ، شیلی و سوازیلند.

این روغن متنوع و اقتصادی به خوبی با اسانس های زیر ترکیب می شود: گیاه بادرنجبویه، رزماری، اسطوخودوس، نعناع فلفلی، لیمو، چوب درخت سرو، بابونه، سرو، گل شمعدانی، زنجبیل، گریپ فروت، ارس، مرزنجوش، کاج، آویشن  پرتقال، پونه کوهی، درخت چای، اسانس های ریحان، ترنج و سیترونلا.

خرید و فروش اسانس اوکالیپتوس به دلایل بالا بسیار پرطرفدار است.

تاریخچه و افسانه درباره اسانس اکالیپتوس

“Eu” و “kalypto” ریشه یونانی دارند و به معنی “خوب” و “پوشیده شده” با اشاره به پرشین خود هستند.

درخت اکالیپتوس در پنج قاره از طریق مزارع جنگلی که به دنبال استفاده از چوب آن هستند، تکثیر شده است. این گیاه قسمت وسیعی از قلمرو جهان ما را اشغال می کند.اطلاعات مربوط به خواص دارویی و ترکیبات آن را می توان در ادبیات تقریباً تمام قاره ها یافت.

در قرن نوزدهم، گیاه شناس و کاوشگر آلمانی، فردیناند فون مولر، اظهار داشت که بیرون آمدن معطر برگها، احتمالاً به عنوان ضد عفونی کننده عمل می کند.

اولین اسانس اکالیپتوس (از گل اکالیپتوس پیپریتا) که به انگلیس صادر شد، “ضرابخانه سیدنی” نامگذاری شد. بومیان استرالیایی آن را “کینو” می نامیدند و آن را می پیچیدند، زخم ها را زخم می کردند و زخم های شدیدی را با برگ هایشان بهبود می بخشیدند.

بعداً ، تقریباً در سال 1788 در اروپا به عنوان یک گیاه زینتی معرفی شد و مشخص شد که این گیاه از رشد سایر گیاهان اطراف جلوگیری می کند، زیرا از طریق زمین پخش می شود، زیرا دارای ماده ای سمی است.

در حال حاضر از مشتقات اوکالیپتوس در صنایع دارویی، غذایی و عطر و لوازم آرایشی استفاده می شود. از طرف دیگر، چوب اکالیپتوس دارای ویژگی های فنی است که آن را در صنعت تفاله بسیار مورد نیاز می کند، همچنین چوب آن به طور گسترده ای در تولید مبلمان استفاده می شود. به همین دلیل خرید اسانس اکالیپتوس حائز اهمیت است.

مواد تشکیل دهنده اسانس اکالیپتوس:

روغنهای اکالیپتوس از بیش از 100 ترکیب مختلف تشکیل شده است. با این حال، ترکیب اصلی روغنهای اکالیپتوس درجه درمانی 1،8-سینئول (اوکالیپتول) است که حداقل 70٪ از ماده را شامل می شود.

سایر ترکیبات مهم در روغن اکالیپتوس عبارتند از:

a (alpha) – pinene
ب (بتا) – پینن
a (آلفا) – فلاندرن
d (دلتا) – لیمونن
کافور
سابیننه

خواص اسانس اکالیپتوس

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، اسانس اکالیپتوس یکی از پرمصرف ترین ها در سراسر جهان است و خرید آن مشتریان زیادی دارد. هنگامی که لیست زیر را از خواص آن مشاهده کردید، در مورد مشهور بودن آن شک نخواهید داشت. این خواص عبارتند از:

  • ضد عفونی کننده
  • ضد روماتیسم
  • باکتری کش
  • ضد التهاب
  • ضد اسپاسم
  • آنتی ویروس
  • ضد احتقان
  • ضد درد
  • ضد تعریق
  • خوشبو کننده
  • ادرار آور
  • تحریک کننده
  • افت قند خون
  • حشره کش
  • دفع سنگ کلیه
  • نیروبخش

دفع کننده و ضد سموم

اسانس اوکالیپتوس بر پایه سینئول به عنوان ضد حشره و ضد سموم بیو آفت استفاده می شود. در ایالات متحده، روغن اوکالیپتوس برای اولین بار در سال 1948 به عنوان یک حشره کش ثبت شد.

طعم دهنده

اسانس اکالیپتوس  به عنوان طعم دهنده در سطح پایین (0.002٪) در محصولات مختلف، از جمله کالاهای پخته شده، شیرینی سازی، محصولات گوشتی و نوشیدنی ها استفاده می شود.

روغن اکالیپتوس دارای فعالیت ضد میکروبی است.

عطر

روغن اوکالیپتوس همچنین به عنوان یک ماده معطر برای انتقال عطر و طعم تازه و تمیز در صابون ها، شوینده ها، لوسیون ها و عطرها استفاده می شود.

این بو به دلیل رایحه تند و مست کننده اش معروف است. به دلیل خاصیت پاک کنندگی، اسانس اوکالیپتوس برای شادابی نفس در دهانشویه ها یافت می شود.

کاربردهای درمانی

اسانس اکالیپتوس برای موارد جسمانی زیر بسیار مفید است:

  1. درد مفصلی و روماتیسمی را تسکین میدهد.
  2. پادزهر گزش حشرات.
  3. سلولیت را کاهش میدهد.
  4. از سرماخوردگی و آنفولانزا جلوگیری کرده و با آن مقابله کند.
  5. بلغم و مخاط جمع شده در مجاری تنفسی را از بین میبرد.
  6. تب را کاهش میدهد.
  7. دفع حشرات.
  8. سطح قند خون را کاهش میدهد.
  9. میکروب ها را از بین میبرد.
  10. بوهای نامطبوع را خنثی میکند.
  11. علائم آسم را برطرف میکند.
  12. بیماری های پوستی را بهبود میبخشد.                                                                             
  13. قارچ ها را نابود میکند.
  14. دهان شویه
  15. با عفونت های باکتری مبارزه میکند.
  16. کنه ها را از بین میبرد.
  17. تنش جمع شده در عضله را کاهش میدهد.
  18. سیستم عصبی را تحریک میکند.
  19. با شوره سر، موهای چرب و از بین بردن شپش مبارزه میکند.
  20. بهبودی را تسریع میکند.
  21. کرم روده را از بین میبرید.
  22. تقویت سیستم ایمنی بدن.
  23. تنفس سلولی را افزایش میدهد.
  24. فعالیت بیش از حد غدد جلدی را تنظیم میکند.
  25. بهبود انواع مختلف تبخال را تسریع میکند.
  26. رفع گرفتگی و تحریک پوست.
  27. زخم ها ، آبسه ها ، سوختگی ها ، زخم ها ، اگزما ، پسوریازیس و … را ضد عفونی میکند.
  28. سردرد و میگرن را کاهش میدهد.
  29. تحریک خون و گردش خون لنفاوی.
  30. عفونت های دستگاه گوارش و دستگاه ادراری – تناسلی را درمان میکند.
  31. سنگهای صفراوی را حل میکند.

در مورد جنبه احساسی ما، روغن اوکالیپتوس می تواند به ما کمک کند:

  1. باعث تقویت ذهن، افزایش تمرکز و افزایش ظرفیت فکری می شود.
  2. تعادل را در دوره های بیش از حد عاطفی ، افزایش انرژی و خنثی سازی ضعف روحی و عاطفی برقرار میکند.
  3. غلبه بر بی حالی و تنبلی.
  4. به ما شفافیت و امنیت میدهد.
  5. حالات روحی مثبت ایجاد میکند.

فواید اسانس اکالیپتوس

مزایای خرید و استفاده روغن اوکالیپتوس به دلیل توانایی آن در تحریک ایمنی بدن، محافظت آنتی اکسیدانی و بهبود گردش تنفسی است.

این اسانس یک ضد عفونی کننده طبیعی دستگاه تنفسی است. عضلات نای، نایژه ها و ریه ها را شل کرده و گشاد می کند، باعث شل شدن و دفع مخاط، کاهش التهاب، تسکین سرفه، کاهش تب می شود و همچنین می تواند از حملات آسم برونش جلوگیری کند. علاوه بر این، با عفونت های باکتریایی و ویروسی که باعث سرماخوردگی، آنفولانزا، سینوزیت، التهاب لوزه، حنجره و غیره می شود، مبارزه می کند.

در حال حاضر، بیش از 1200 تحقیق علمی در رابطه با 1،8-سینئول انجام شده است و نتایج آن به سادگی باورنکردنی است.

برخی از هیجان انگیزترین تحقیقات در مورد روغن اوکالیپتوس که امروزه انجام می شود، نشان می دهد که می تواند به جلوگیری از عفونتهای باکتریایی مقاوم در برابر داروها، مانند سل کمک کند.

بیماریهای برونکوپلوئمی و آسم

مطالعات دیگر که مزایای استنشاق روغن اوکالیپتوس را ارزیابی کردند، به دلیل اثر ضد التهابی قوی، نتایج شگفت انگیزی را نشان داد.

یک محقق در بیمارستان دانشگاه بن در آلمان ، مقاله ای را در ژورنال Drug Research منتشر کرد ، که در آن توضیح داد که سینئول که معمولاً در روغن ضروری اکالیپتوس یافت می شود، یک درمان طولانی مدت موثر برای کمک به کنترل COPD (بیماری انسدادی مزمن ریوی) علائم آن و بهبود آسم است.

مطالعه دیگر، بررسی استفاده از روغن اکالیپتوس در بیماران مبتلا به آسم، اثر عصاره را بر روی اکسید نیتریک در سلول های تنفسی بررسی کرد.

آزمایشات نشان داد که این عصاره در مهار القای اکسید نیتریک و اثرات پیش التهابی همزمان بسیار موثر است ، همچنین نشان می دهد که عصاره اکالیپتوس می تواند یک گزینه از نظر بالینی مناسب برای بیماران آسم باشد.

درد پاتولوژیک

یک مطالعه اثر اسانس اکالیپتوس بر روی سلولهای انسانی، به ویژه توانایی آن در تحریک فعالیت محافظ ماکروفاژ را بررسی کرد. این ماده همچنین برای تأثیر آن در ترشح سیتوکین های پیش التهاب مورد مطالعه قرار گرفت. روغن اوکالیپتوس به طور قابل توجهی باعث فعال شدن ماکروفاژ و کاهش انتشار سیتوکین های التهابی شد.

شواهد قابل توجهی وجود دارد که نشان می دهد برخی سیتوکین ها / کموکین ها نه تنها در شروع بلکه در تداوم درد پاتولوژیک با فعال سازی مستقیم سلول های عصبی حسی درد نیز نقش دارند.

سیتوکینهای التهابی خاصی نیز در ایجاد حساسیت مرکزی در اثر آسیب عصبی / التهاب نقش دارند و مربوط به ایجاد هایپرالژزی مقابل / آلوودینیا هستند.

به طور کلی ، تصور می شود روغن اوکالیپتوس ضد التهاب و ضد میکروب است. برخی شواهد نشان می دهد که می توان از آن به عنوان یک عامل ضد قارچ نیز استفاده کرد.

فعالیت ضد میکروبی

خرید اساس اوکالیپتوس همچنین به دلیل پتانسیل آن به عنوان ضد میکروبی مورد مطالعه قرار گرفته است.

مطالعات، فعالیت ضد میکروبی مشخصی را با روغن اوکالیپتوس نشان داد. با افزایش مقاومت ضد میکروبی، یک روش بالقوه جدید برای درمان این عفونت ها خبر خوبی است.

همانطور که می بینید ، استفاده و فواید روغن اکالیپتوس باورنکردنی است. فواید آن حتی شامل کاهش فشار خون بالا است. محققان فرانسوی توانایی روغن اوکالیپتوس را در آرام سازی فشار آئورت موش آزمایش کردند و آن را بسیار موثر دانستند.

درمان های خانگی با اسانس اکالیپتوس

چند پیشنهاد برای شروع استفاده از اسانس اکالیپتوس در منزل:

مشکلات ریوی

برای تسکین سرماخوردگی، آنفلوانزا، برونشیت، آسم، سرفه و عفونت های گلو، از 5 تا 7 قطره در دستگاه بخور یا پخش کننده استفاده کنید و هنگام استنشاق از آرامش لذت ببرید.

همچنین می توانید با افزودن 2 قطره روغن اساسی اکالیپتوس، یک استنشاق بخار را روی یک ظرفی پر از آب تازه جوشانده انجام دهید.

روماتیسم، آرتروز و درد عضلانی

5 قطره روغن اکالیپتوس، 5 قطره روغن چوب درخت سرو و 5 قطره روغن اسطوخودوس را در 30 میلی لیتر روغن حامل رقیق کنید. با انجام ماساژهای ملایم به عنوان روغن بدن روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید.

جریان خون

برای تحریک گردش خون، 5 قطره روغن اکالیپتوس، 5 قطره روغن ضروری سرو و 5 قطره روغن هلی کریسوم را در 30 میلی لیتر روغن حامل رقیق کنید و با حرکت دورانی در منطقه آسیب دیده قرار دهید.

دفع پشه ها و تسکین گزش ها

5 قطره روغن اوکالیپتوس، 5 قطره روغن چای یا اسانس نعنا و 5 قطره روغن اساسی اسطوخودوس را در 30 میلی لیتر روغن چریش رقیق کرده و به پوست بمالید.

اگر در کمد لباس استفاده می شود، اسانس اکالیپتوس را روی گلوله های پنبه ای بمالید و آنها را در گوشه ها قرار دهید.

میگرن و سردرد

3 قطره اسانس اکالیپتوس و 3 قطره

اسانس نعناع فلفلی را در یک قاشق غذاخوری روغن زیتون اضافه کنید و این مخلوط را توسط خط موهای اطراف سر بمالید. با دستمال مرطوب بپوشانید، درست همانطور که با هدبند می پوشید.

تمرکز و مراقبه

برای بهبود تمرکز، در صورت لزوم چند بار مستقیماً از بطری استنشاق کنید. آن را از یک فروشگاه معتبر خرید و استفاده کنید.

از بین بردن شوره سر

5 قطره روغن اسانسی اکالیپتوس، 5 قطره روغن چوب درخت سرو و 5 قطره اسانس درخت چای را به ظرف شامپوی معمول خود اضافه کنید. طبق معمول بشویید.

پاک نمودن هوا از باکتری ها و میکروب ها

در یک بطری اسپری 250 میلی لیتری، 10 قطره اسانس اکالیپتوس را با آب مخلوط کنید. قبل از سمپاشی به خوبی تکان دهید.

آبله مرغان و تبخال

از 2-3 قطره روی پنبه استفاده کنید و آن را روی مناطق آسیب دیده بمالید و درد همراه با این بیماری ها را کاهش دهید.

تمیز کردن و ضد عفونی سطل های زباله

بعد از تمیز کردن سطل، چند قطره اسانس روی دستمال کاغذی یا پارچه اضافه کنید و آن را روی درب یا پایین آن قرار دهید تا میکروب ها از بین بروند و بوهای نامطبوع از بین برود.

ایمنی هنگام استفاده از اسانس اکالیپتوس

  1. اسانس اکالیپتوس هنگامی که از طریق دهان گرفته می شود یا مستقیماً روی پوست قرار می گیرد بدون اینکه رقیق شود، ایمن نیست. واکنش های آلرژیک کشنده با مصرف محصولات اوکالیپتوس رخ داده است.
  2. حتی اگر اثبات شده است که استفاده از اکالیپتوس در آسم و برونشیت مفید است ، برونکوسپاسم می تواند منجر به استنشاق شود.
  3. اسانس اکالیپتوس برای استفاده در زنان باردار، شیرده یا در نوزادان توصیه نمی شود.
  4. در صورت استفاده از فرمولاسیون موضعی برای اولین بار، تست پچ توصیه می شود. این شامل استفاده از عصاره به بالای بازو است. اگر بعد از 24 ساعت بثورات ایجاد نشود، ادامه آن معمولاً بی خطر است.
  5. دور از دسترس کودکان نگه دارید.
  6. برای مدت طولانی استفاده نکنید.
  7. مانند تمام روغنهای اسانسی، هرگز از آنها در محلول چشم و غشای مخاطی استفاده نکنید.
  8. پزشکان با توجه به استفاده از اکالیپتوس خوراکی رقیق شده باید با احتیاط ادامه دهند. اطلاعات کمی در مورد تداخلات دارویی وجود دارد.
  9. برای خرید اسانس اوکالیپتوس به یک سایت یا فروشگاه معتبر مراجعه کنید.

خرید اسانس اوکالیپتوس گزینه ای فوق العاده برای حفظ سلامتی شماست. برای خرید اسانس اوکالیپتوس با بهترین کیفیت با اسانس پارس تماس بگیرید.

zeg

نوشته شده توسط
zeg