محصولات

اسانس ریحان

اسانس ریحان در اروپا، آسیای میانه، هند و آسیای جنوب شرقی محبوب است. این اسانس به طور گسترده ای برای اهداف آشپزی در منطقه مدیترانه استفاده می شود و هنوز هم ماده فعال بسیاری از دستورالعمل های ایتالیایی مانند پستو را تشکیل می دهد. هنگام تهیه ماکارونی و سالاد نیز از آن استفاده می شود. برگ و دانه های گیاه ریحان مهمترین بخشهای دارویی این گیاه هستند که به طور مرتب در غذاها و دستور العمل های مختلف در سراسر جهان استفاده می شود.

ریحان در دوران باستان در مکانهایی مانند هند برای اهداف دارویی مختلف (داروی آیورودا) بسیار مورد استفاده قرار می گرفت. از این گیاه برای درمان اسهال، سرفه، ترشحات مخاطی، یبوست، سوء هاضمه و برخی بیماری های پوستی استفاده می شد. و خرید اسانس ریحان بسیار رایج بوده است.

در این مقاله با کاربردها و موارد استفاده فراوان و خرید اسانس ریحان، این ماده ارزشمند برای سلامتی، آشنا خواهید شد.

خرید اسانس ریحان

برای خرید اسانس ریحان با بهترین قیمت و بهترین کیفیت همین الان با شماره ما تماس بگیرید:

09941413630

اسانس ریحان

این ماده از گیاه Ocimum basilicum گرفته شده است که در بعضی از نقاط به عنوان روغن ریحان شیرین نیز شناخته می شود.

اسانس ریحان حاوی تعدادی ترکیبات است که تصور می شود سلامت را تقویت می کنند. این ترکیبات شامل لینالول است، ماده ای که در اسطوخودوس نیز وجود دارد و نشان داده شده است که استرس را در چندین مطالعه علمی کاهش می دهد.

خرید اسانس ریحان موجب لزوم شناخت کاربردهای آن می گردد.

چگونه کار می کند؟

تصور می شود که در رایحه درمانی، استنشاق رایحه اسانس ریحان (یا جذب روغن اساسی ریحان از طریق پوست) پیام هایی را به یک منطقه مغزی که در کنترل احساسات است منتقل می کند.

این ناحیه مغز که به سیستم لیمبیک معروف است، بر سیستم عصبی نیز تأثیر می گذارد. طرفداران رایحه درمانی معتقدند که اسانس روی تعدادی از فاکتورهای بیولوژیکی از جمله ضربان قلب، میزان استرس، فشار خون، تنفس و عملکرد ایمنی بدن تأثیر می گذارد.

کاربردها

در طب، از اسانس ریحان به طور معمول برای مشکلات زیر استفاده می شود:

  1. آکنه
  2. اضطراب
  3. برونشیت
  4. سرماخوردگی
  5. سرفه کردن
  6. افسردگی
  7. خستگی
  8. نقرس
  9. سوء هاضمه
  10. سینوزیت
  11. افزایش خلق و خو،
  12. بهبود هضم غذا،
  13. افزایش هوشیاری و
  14. تسکین دردهای عضلانی

از خرید اسانس ریحان بعضا بعنوان ماده دافع حشرات نیز استفاده می شود.

فواید سلامتی

تحقیقات اولیه نشان می دهد که  اسانس ریحان ممکن است مزایای خاصی برای سلامتی داشته باشد. به عنوان مثال، چندین مطالعه آزمایشگاهی که در سال 2003 تا 2012 منتشر شده است نشان می دهد که اسانس ریحان ممکن است دارای خاصیت ضد سرطان، ضد قارچ، و ضد باکتری باشد. اما مهم است که توجه داشته باشید این مطالعات در مورد انسان نبوده است.

علاوه بر این ، یک مطالعه منتشر شده در مجله Biomedica نشان می دهد که خرید اسانس ریحان و بکارگیری آن ممکن است در درمان آکنه کمک کند.

برای این مطالعه، 28 فرد مبتلا به آکنه به هشت هفته درمان با یکی از چهار فرمول اختصاص داده شدند:

نحوه استفاده:

  • خرید اسانس مرغوب و با کیفیت
  • هنگامی که با روغن حامل (مانند جوجوبا ، بادام شیرین یا آووکادو) ترکیب می شود، می توان اسانس ریحان را مستقیماً روی پوست قرار داد یا به حمام اضافه کرد.
  • اسانس ریحان همچنین می تواند پس از پاشیدن چند قطره از روغن بر روی پارچه یا دستمال، یا با استفاده از پخش کننده رایحه درمانی یا بخار دهنده استشمام شود.

 

فواید اسانس ریحان شامل موارد زیر است:

با خرید اسانس ریحان می توانید به این فواید دست یابید:

1.سلامت و زیبایی پوست و مو

از اسانس ریحان به صورت موضعی استفاده نموده و آن را به پوست ماساژ می دهند. باعث درخشش پوست و موها می شود. در نتیجه، در بسیاری از مکمل های مراقبت از پوست که رنگ پوست شما را بهبود می بخشد، به طور گسترده استفاده می شود. همچنین معمولاً برای درمان علائم آکنه و سایر عفونتهای پوستی استفاده می شود.

2.هضم را بهبود می بخشد

از اسانس ریحان به عنوان مقوی هضم نیز استفاده می شود. از آنجا که روغن ریحان خاصیت تسکینی دارد ، از آن برای رفع سوi هاضمه ، یبوست ، گرفتگی معده و نفخ شکم استفاده می شود. این دارو فوری از گاز معده و روده شما تسکین می دهد. همچنین دارای کیفیت قولنج است و بنابراین برای تسکین درد روده استفاده می شود.

3.سرماخوردگی را تسکین می دهد

اسانس ریحان در تسکین سرماخوردگی، آنفلوانزا و تب های همراه موثر است. به دلیل خاصیت ضد اسپاسم، اغلب برای کاهش علائم سرفه سیاه استفاده می شود.

4.علائم آسم را تسکین می دهد

همراه با عملکرد آن در تسکین سرفه، می توان از آن برای کاهش علائم آسم، برونشیت و عفونت های سینوسی نیز استفاده کرد.

5.پتانسیل ضد باکتری دارد

تحقیقی به سرپرستی Sienkiewicz M و دیگران نشان می دهد که روغن ریحان توانایی جلوگیری از رشد باکتری ها را دارد.

6.ضد قارچ و ضد حشرات است

مطالعه ای اثبات نمود که اسانس ریحان رشد 22 گونه قارچ را مهار می کند و همچنین در برابر حشرات Allacophora foveicolli موثر است. همچنین این روغن در مقایسه با قارچ کش های موجود در بازار از سمیت کمتری برخوردار است.

7.استرس را برطرف می کند

به دلیل آرامش بخش بودن اسانس ریحان، به طور گسترده ای در رایحه درمانی استفاده می شود. این روغن هنگام استشمام یا مصرف اثر شادابی دارد، بنابراین برای تسکین تنش عصبی، خستگی ذهنی، مالیخولیا، میگرن و افسردگی استفاده می شود. استفاده منظم از این اسانس قدرت و شفافیت ذهنی را فراهم می کند.

8.گردش خون را بهبود می بخشد

اسانس ریحان گردش خون را بهبود می بخشد و به افزایش و بهینه سازی عملکردهای مختلف متابولیکی بدن کمک می کند.

9.درد را تسکین می دهد

اسانس ریحان مسکن است و باعث تسکین درد می شود. به همین دلیل است که این ماده، اغلب در موارد آرتروز، زخم، جراحت، سوختگی، کبودی، جراحت ورزشی، بهبودی جراحی، پیچ خوردگی و سردرد استفاده می شود. خرید اسانس ریحان و استفاده های مکرر برای درمان انواع بیماری ها گزینه مناسبی است.

10.از چشمها مراقبت می کند

اسانس ریحان چشمی است و می تواند به سرعت چشم های خونی را تسکین دهد.

11.از استفراغ جلوگیری می کند

از این اسانس می توان برای جلوگیری از استفراغ استفاده کرد، به ویژه هنگامی که منبع تهوع بیماری حرکت است، اما همچنین در موردی با دلایل دیگر نیز نافع است.

12.خارش را بهبود می بخشد

اسانس ریحان همچنین گزینه خوبی برای کاهش خارش ناشی از گزش و نیش زنبورهای عسل، حشرات و حتی مارها است.

 

احتیاط:

  • اسانس ریحان نباید بدون نظارت پزشک متخصص در داخل بدن مصرف شود. استفاده داخلی از اسانس ریحان ممکن است اثرات سمی داشته باشد.
  • بعلاوه، بعضی از افراد ممکن است هنگام استفاده از اسانس های روی پوست، تحریک شوند. قبل از استفاده از هر نوع روغن اسانسی جدید، باید تست پوستی انجام شود.
  • این روغن نباید با مقاومت کامل به پوست زده شود و یا به مقدار زیاد استفاده شود.
  • زنان باردار و کودکان باید قبل از استفاده از اسانس با ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی اولیه خود مشورت کنند.
  • از مصرف اسانس ریحان و حتی ریحان به هر شکل دیگری توسط خانم های باردار یا شیرده خودداری شود. از طرف دیگر، برخی از افراد معتقدند که این ماده باعث افزایش جریان شیر می شود، اما تحقیقات بیشتری باید انجام شود.
  • هنگام خرید اسانس ریحان باید به کیفیت آن دقت شود.

 

نتیجه

اسانس ریحان رایحه ای دلچسب و خواصی متحیر کننده دارد. از جمله فواید اسانس ریحان می توان به درمان تهوع، التهاب، بیماری حرکتی، سوء هاضمه، یبوست، مشکلات تنفسی و مبارزه با عفونت های باکتریایی اشاره کرد.

این اسانس ویژه، به خوبی با ترنج، مریم گلی، غنچه میخک، شمعدانی، آهک، لیمو، زوفا، ارس، اکالیپتوس، نرولی، مرزنجوش، رزماری، ملیسا و اسطوخودوس ترکیب می شود.

خرید اسانس ریحان گزینه ای عالی برای حفظ سلامتی شماست.

zeg

نوشته شده توسط
zeg