محصولات

اسانس شمعدانی عطری

اسانس شمعدانی عطری نوعی  اسانس است که معمولاً در رایحه درمانی استفاده می شود. گفته می شود که روغن گل شمعدانی عطری از گل و برگ گیاه Pelargonium graveolens گرفته شده و فواید زیادی برای سلامتی دارد.

اسانس گل شمعدانی عطری حاوی تعدادی ترکیبات است که تصور می شود باعث افزایش سلامتی می شوند، که از جمله آنها سیترونلول و جرانیول را می توان نام برد.

خرید اسانس شمعدانی

برای خرید اسانس شمعدانی با بهترین قیمت و بهترین کیفیت همین الان با شماره ما تماس بگیرید:

خرید اسانس شمعدانی عطری : 09941413630

 

اسانس شمعدانی عطری چیست؟

گیاه شمعدان (با نام علمی Cassia alata) همچنین به عنوان پادشاه جنگل شناخته می شود که یک گیاه زینتی است که گلهای زرد را شکوفا می کند. از خانواده Caesalpiniaceae است و در مناطق گرمسیری ذاتاً قاره آمریکا است. این را می توان در سراسر جهان یافت و در جامائیکا نیز یافت می شود. از برگ، ریشه و پارس به عنوان داروی گیاهی استفاده می شود. ساپونین ها، نارنگنین، آنتراکینون ها، فلاونوئیدها و اسید پیرزوپانیک زرد مواد تشکیل دهنده آن هستند. این ماده دارای خواص دارویی مختلفی از جمله ضد التهاب، ضد درد، ضد باکتری، ضد قارچ و ضد میکروب است.

اسانس شمعدانی از این گیاه زیبا و معطر تهیه می گردد و سرشار از خواص حیرت زا می باشد.

نحوه عملکرد اسانس شمعدانی

تصور می شود که استنشاق عطر اسانس ها پیام هایی را به منطقه ای از مغز که در کنترل احساسات نقش دارند منتقل می کند. این منطقه مغزی، معروف به سیستم لیمبیک، همچنین بر سیستم عصبی تأثیر می گذارد که می تواند بر سطح استرس، ضربان قلب، فشار خون، تنفس و عملکرد ایمنی بدن تأثیر بگذارد. اسانس های همچنین می توانند از طریق استفاده موضعی در محلی که می توانند به پوست جذب شوند یا از راه خوراکی اثرات بیولوژیکی ایجاد کنند.

خرید اسانس شمعدانی طرفداران بسیاری را به خود جلب نموده است.

 

فواید برای سلامتی

تحقیقات اولیه حاکی از آن است که اسانس شمعدانی ممکن است مزایای خاصی برای سلامتی داشته باشد.

به عنوان مثال، یک مطالعه مقدماتی که در مجله میکروبیولوژی ایران در سال 2012 منتشر شد، نشان داد که اسانس گل شمعدانی عطری ممکن است به عنوان یک ضد میکروب (ماده ای که رشد میکروارگانیسم ها ، از جمله باکتری ها و قارچ ها را از بین می برد یا سرکوب می کند) عمل کند.

علاوه بر این، یک مطالعه مقدماتی منتشر شده در لیپیدها در سلامت و بیماری در سال 2012 نشان می دهد که اسانس گل شمعدانی عطری می تواند به محافظت در برابر دیابت کمک کند. در آزمایش روی موش ها، مشخص گردید که حیواناتی که از طریق خوراکی با  اسانس گل شمعدانی تحت درمان قرار گرفتند، کاهش قابل توجهی در سطح قند خون داشتند.

نویسندگان این مطالعه خاطرنشان کرده اند که به نظر می رسد اسانس گل شمعدانی عطری هنگام مصرف خوراکی اثرات آنتی اکسیدانی داشته باشد. با این حال، توجه به این نکته ضروری است که اسانس گل شمعدانی عطری ممکن است هنگام بلع اثرات سمی داشته باشد.

کاربردهای اسانس شمعدانی

از اسانس گل شمعدانی گل رز برای درمان مشکلات زیر استفاده می شود:

  1. آکنه
  2. اضطراب
  3. افسردگی
  4. بیخوابی
  5. نورالژی پس از هرپس
  6. تقویت ثبات عاطفی
  7. تسکین درد
  8. التیام سوختگی و زخم
  9. تقویت خلق و خو
  10. کاهش التهاب

بعلاوه، از اسانس گل شمعدانی گل رز بعضا بعنوان ماده ضد دافع حشرات استفاده می شود.

هنگامی که با روغن حامل (مانند جوجوبا، بادام شیرین یا آووکادو) ترکیب می شود، می توان اسانس شمعدانی را مستقیماً روی پوست قرار داد یا به حمام اضافه کرد.

اسانس گل شمعدانی عطری همچنین می تواند پس از پاشیدن چند قطره از روغن روی پارچه یا دستمال، یا با استفاده از پخش کننده آروماتراپی یا بخار کننده استشمام شود.

هشدارها

  • مانند تمام اسانس ها، اسانس گل شمعدانی عطری نباید بدون نظارت پزشک متخصص بصورت خوراکی مصرف شود. استفاده داخلی از اسانس گل شمعدانی ممکن است اثرات سمی داشته باشد.
  • علاوه بر این، برخی از افراد ممکن است هنگام استفاده از اسانس گیاه گل شمعدانی روی پوست، تحریک یا واکنش آلرژیک را تجربه کنند. نباید به طور کامل بر روی پوست استفاده شود.
  • اسانس از طریق پوست جذب می شوند.
  • زنان باردار و کودکان باید قبل از خرید اسانس شمعدانی و استفاده از آن با ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی اولیه خود مشورت کنند.
  • به دلیل عدم تحقیقات پشتیبانی، توصیه روغن گل شمعدانی عطری برای هر نوع بیماری بسیار زود است. اگر قصد استفاده از روغن گل شمعدانی گل رز را دارید، قبل از شروع رژیم مکمل با پزشک خود صحبت کنید.
  • به خاطر داشته باشید که روغن گل شمعدانی  نباید به عنوان جایگزینی برای مراقبت های استاندارد در درمان بیماری مزمن استفاده شود.

جایگزین های اسانس شمعدانی عطری

 

چندین نوع دیگر از  اسانس های با اثرات سلامتی مشابه اسانس شمعدانی عطری، پیدا شده است.

به عنوان مثال، اسانس اسطوخودوس می تواند به کاهش اضطراب و خواب سالم کمک کند.

علاوه بر این، اسانس پرتقال، اسانس لیمو و اسانس یاس می توانند به بهبود خلق و خو کمک کنند.

البته خرید اسانس شمعدانی بسیار توصیه می شود.

 

از کجا می توان آن را تهیه کرد؟

به طور گسترده ای برای خرید اسانس شمعدانی به صورت آنلاین موجود است، اسانس شمعدانی عطری در بسیاری از فروشگاه های مواد غذایی طبیعی و فروشگاه های متخصص در محصولات مراقبت از خود فروخته می شود.

موارد احتیاط

افرادی که آلرژی شناخته شده دارند باید از مصرف آن خودداری کنند.

افراد حساس ممکن است، برخی واکنش های آلرژیک داشته باشند.

خرید اسانس شمعدانی با دقت انجام شود و از خرید اسانس شمعدانی بی کیفیت پرهیز گردد.

توصیه ما خرید اسانس شمعدانی و استفاده از منافع بسیار آن برای سلامتی است.

zeg

نوشته شده توسط
zeg