محصولات

اسانس اسطوخودوس

اسانس اسطوخودوس یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین اسانس ها است که در رایحه درمانی مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده معطر که از گیاه تقطیر می شود باعث آرامش می شود و اعتقاد بر این است که اضطراب،عفونت های قارچی، آلرژی، افسردگی، بی خوابی، اگزما، حالت تهوع و گرفتگی های قاعدگی را درمان می کند.

 

خرید اسانس اسطوخودوس

برای خرید اسانس اسطوخودوس با بهترین قیمت و بهترین کیفیت همین الان با شماره ما تماس بگیرید

09941413630

 

فواید اسانس اسطوخودوس

اسطوخودوس یک ماده معطر چند منظوره است. گفته می شود که این ماده دارای خواص بسیار نافعی می باشد. قبل از خرید اسانس اسطوخودوس با آن ها آشنا شوید:

  • اثرات ضد التهابی
  • ضد قارچی
  • ضد افسردگی
  • ضد عفونی کننده
  • ضد باکتری و ضد میکروبی
  • همچنین ضد اسپاسم
  • ضد درد، سم زدایی
  • ضد فشار خون پایین
  • آرام بخش

 

کاربردهای اسانس اسطوخودوس:

این اسانس بی نظیر و خواص آن به طور گسترده مورد بررسی قرار گرفته است و مزایای خرید اسانس اسطوخودوس بیان شده است. در اینجا نگاهی به تحقیق می اندازیم :

 

1.درمان اضطراب

در حال حاضر آزمایشات بالینی گسترده ای در مورد بررسی اثرات اسطوخودوس بر روی افراد مبتلا به اضطراب وجود دارد، تعدادی از مطالعات نشان می دهد که این اسانس ممکن است برخی از مزایای ضد اضطراب را ارائه دهد.

در سال 2005 آزمایشات متعددی بر روی جمعیت خاص صورت گرفت که نشان از بهبود خلق و خو در آن دسته از افراد مشاهده شد.

علاوه بر این، یک مطالعه آزمایشی منتشر شده در مکمل های درمانی در عمل بالینی در سال 2012 نشان می دهد، که رایحه درمانی با آن، ممکن است به تسکین اضطراب در زنان پر خطر پس از زایمان کمک کند. در آزمایشی با حضور 28 زن که در 18 ماه گذشته زایمان کرده بودند، محققان دریافتند که چهار هفته جلسات رایحه درمانی به مدت دو هفته در هفته و به مدت 15 دقیقه به کاهش افسردگی علاوه بر کاهش سطح اضطراب کمک می کند.

همچنین برخی شواهد نشان می دهد که مصرف این ماده معطر، ممکن است به رفع اضطراب کمک کند. مکمل های غذایی حاوی اسانس اسطوخودوس ممکن است برخی از اثرات درمانی را روی بیمارانی که با اضطراب ویا استرس دست و پنجه نرم می کنند داشته باشند.

 

2.درمان بیخوابی

چندین مطالعه نشان داده است که خرید اسانس اسطوخودوس می تواند به تقویت خواب و مبارزه با بی خوابی کمک کند.

مطالعه ای که در سال 2015 در مجله طب مکمل و جایگزین منتشر شد ، نشان داد ترکیبی از روشهای بهداشت خواب و درمانی اسطوخودوس به دانشجویان کمک می کند خواب شبانه بهتری نسبت به بهداشت خواب داشته باشند. مطالعه بر روی 79 دانش آموز مبتلا به مشکلات خواب گزارش شده همچنین استنشاق اسطوخودوس هنگام خواب باعث بهبود انرژی و سرزندگی روزانه می شود.

مطالعه ای که در سال 2018 در مجله پرستاری جامع منتشر شد ، تأثیر اسطوخودوس بر خواب را تأیید می کند. در این مطالعه از 30 نفر از ساکنان خانه سالمندان ، رایحه درمانی اسطوخودوس برای بهبود شروع خواب ، کیفیت و مدت زمان آن در جمعیت مسن پیدا شد.

 

عوارض جانبی احتمالی اسانس اسطوخودوس

اسانس اسطوخودوس ممکن است در برخی افراد باعث تحریک پوست یا واکنش آلرژیک شود. اگر پس از استفاده از اسطوخودوس دچار حالت تهوع ، استفراغ یا سردرد شدید ، بلافاصله مصرف آن را قطع کنید.

با خرید اسانس اسطوخودوس باکیفیت عوارض جانبی آن کاهش می یابد.

از آنجا که مصرف این عصاره، می تواند اثرات سمی داشته باشد، نباید مصرف شود مگر اینکه تحت نظارت پزشک متخصص باشد.

مقدار و نحوه تهیه

هیچ مقدار توصیه شده روزانه برای اسانس اسطوخودوس وجود ندارد. مطابق اصول رایحه درمانی، تنفس در رایحه یا استفاده از آن در پوست، پیام ها را به سیستم لیمبیک منتقل می کند ، منطقه مغزی که بر سیستم عصبی تأثیر می گذارد و به تنظیم احساسات کمک می کند.

یک روش محبوب شامل ترکیب اسانس اسطوخودوس با یک روغن حامل (مانند جوجوبا یا بادام شیرین) است. زیرا پس از مخلوط شدن با روغن حامل، می تواند به پوست شما ماساژ داده شود و یا به حمام اضافه شود.

همچنین می توانید چند قطره اسانس اسطوخودوس را روی پارچه یا دستمال کاغذی بپاشید و رایحه آن را استشمام کنید ، یا اسانس را به یک پخش کننده رایحه درمانی یا بخار دهنده اضافه کنید.

 

دوز :

دوزهای زیر در تحقیقات علمی مورد مطالعه قرار گرفته است . در بزرگسالان اینگونه توصیه می شود:

استفاده بصورت خوراکی :

پس از خرید اسانس اسطوخودوس آن را اینگونه مصرف نمایید:

اضطراب: 80-160 میلی گرم از ماده اصلی اسانس اسطوخودوس به مدت 6-10 هفته روزانه مصرف می شود. 500 میلی گرم گل اسطوخودوس خشک و پودر شده به مدت 8 هفته دو بار در روز مصرف شده است..

افسردگی: 80 میلی گرم از یک ماده تشکیل دهنده اسانس اسطوخودوس خاص  به مدت 6 هفته روزانه مصرف می شود. روزانه 60 قطره از تنتور اسطوخودوس رقیق شده به مدت 4 هفته مصرف می شود.

 

استفاده اسانس اسطوخودوس در رایحه درمانی:

1. اضطراب:

این اسانس بسیار آرامش بخش و ضد هیجانات منفی می باشد.

2. افسردگی:

استفاده از اسانس اسطوخودوس، شادابی و نشاط و هیجانات مثبت را ایجاد می نماید.

3.درد قاعدگی:

برای کاهش درد قاعدگی بسیار کمک کننده است.

همچنین، با مالیدن 2 میلی لیتر اسانس اسطوخودوس به مدت 15 دقیقه بر روی شکم به عنوان بخشی از ماساژ آروماتراپی، در دوره قاعدگی نافع می باشد.

 

نحوه نگهداری اسانس اسطوخودوس:

اسانس ها باید در یک بطری کهربا یا کبالت تیره بسته بندی و در خارج از نور خورشید نگهداری شوند. اما برای خرید اسانس اسطوخودوس به یک مرکز معتبر مراجعه نمایید تا از کیفیت اطمینان حاصل نمایید.

 

آیا می تواند آلرژی را درمان کند؟

بسیاری از طرفداران اسانس ها استفاده از ترکیبی از اسطوخودوس، لیمو و اسانس نعنا برای تسکین علائم آلرژی را توصیه می کنند و ادعا می کنند که اسطوخودوس یک آنتی هیستامین طبیعی است. مطالعه ای در مجله داروسازی چاپ شد، که نشان داد اسانس اسطوخودوس واکنش های آلرژیک فوری را در موش و مهار می کند.

 

آیا باعث رشد سریع مژه هامی شود؟

گفته می شود که افزودن این ماده جذاب به ریمل مژه و ابرو کمک می کند تا مژه ها ضخیم و سریعتر شوند. تئوری پشت این امر این است که کنه های ریز در مژه هایی که مانع رشد می شوند زندگی می کنند و جشن می گیرند و استفاده از اسطوخودوس برای از بین بردن مایت ها باعث رشد سریع مژه ها می شود.

 

آیا درمانی برای طاسی است؟

چند مطالعه در طول سال ها نشان داده است که ممکن است ریزش مو را معکوس کند. مطالعه ای که در سال 2016 روی موش ها انجام شد ، نشان داد که یک اسانس اسطوخودوس که به صورت موضعی استفاده می شود، باعث رشد چشمگیر مو می شود.

یک مطالعه قبلی (1998) در مورد افراد مبتلا به آلوپسی آره آتا نشان داد که بهبود رشد مو با ترکیبی موضعی از اسطوخودوس ، آویشن ، رزماری و چوب درخت سرو وجود دارد.

 

ترکیبات اسانس اسطوخودوس

ترکیب دقیق اسانس اسطوخودوس از گونه ای به گونه دیگر متفاوت است اما در درجه اول از مونوترپنئوئیدها و سسکوئیتروپنوئیدها تشکیل شده است. از این میان لینالول و استات لینالیل، با سطح متوسط لاواندول استات ، ترپینن-4-اول و لاواندولول ، غالب هستند. 1،8-سینئول و کافور نیز در کیفیت پایین تا متوسط وجود دارند. در همه اسانس های اسطوخودوس به طور معمول بیش از 100 ترکیب وجود دارد ، اگرچه بسیاری از این ترکیبات با غلظت بسیار کمی وجود دارند.

 

روش تولید

اسانس خالص اسطوخودوس از طریق تقطیر با بخار تولید می شود. این امر به دلیل کاهش افت ترکیب قطبی، مقدار بیشتری اسانس در مقایسه با سایر روشها تولید می کند. برداشت شکوفه های اسطوخودوس معمولاً در حدود ماه ژوئن است.

گلهای اسطوخودوس به حالت ثابت فشرده می شوند. سپس از یک دیگ بخار استفاده می شود تا ته گل اسطوخودوس را که با فشار بسیار کمی پر شده است بخارپز کند. گل اسطوخودوس حاوی اسانس، از این فرآیند گرم شدن شکسته شده و یک لوله آب سرد از مرکز ساکن عبور می کند. بخار اسانس داغ اسطوخودوس بر روی لوله سرد با آب سرد متراکم شده و در یک مخزن نگهدارنده جمع می شود که در آن اجازه ته نشینی دارد. به دلیل قطبیت و تراکم آب و روغن، این دو در مخزن نگهدارنده جدا می شوند و در نتیجه آب از آن خارج می شود و فقط اسانس اسطوخودوس باقی می ماند.

اسانس اسطوخودوس در سراسر جهان تولید می شود، بلغارستان پیشرو در صنعت جهانی است.

توصیه ما خرید اسانس اسطوخودوس و لذت بردن از خواص فوق العاده آن می باشد.

حسین ایمنی پور

نوشته شده توسط
حسین ایمنی پور