محصولات

اسانس انبه

اسانس انبه، ماده ای معطر و سرشار از خواص چشمگیر است. گیاه انبه بخشهای معطر بسیاری دارد که می توان از آن اسانس تهیه نمود. حتی برگ این گیاه نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این گیاه حیرت انگیز، خواص بسیاری دارد. حتی ضایعات آن از قبیل هسته و پوست آن نیز، مغذی می باشند.

 

خرید اسانس انبه

برای خرید اسانس انبه با بهترین قیمت و بهترین کیفیت همین الان با شماره ما تماس بگیرید:

09941413630

 

اسانس انبه چیست؟

اسانس انبه، اسانسی پرطرفدار و سرشار از خواص گوناگون است و در صنایع گوناگون کاربرد دارد.

روغن انبه معمولاً به عنوان یکی از محصولات جانبی ساخته شده از میوه انبه است. اسانس روغنی که از عصاره هسته میوه پوسته پوسته شده درخت انبه تهیه می شود و به عنوان لوسیون بدن، کرم های کودک، مومیایی کننده های ضد آفتاب، محصولات مراقبت از مو و محصولات مرطوب کننده استفاده شده است.

علاوه بر این، مخلوط اسانس انبه می تواند با ترکیب با سایر روغن های گیاهی، بسیاری از بیماری های پوستی را به طور قابل توجهی درمان کند.

خرید اسانس انبه فواید بسیاری دارد.

13 مزیت اسانس روغنی انبه برای سلامت پوست و مو

از  مزایای  اسانس انبه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

آکنه را مهار می کند

استفاده منظم از این ماده نافع، به عنوان اسکراب می تواند به طور موثر آکنه را مهار کند. با جذب روغن به پوست، بدون گرفتگی منافذ پوست مرطوب می شود. با این حال، برای موفقیت آمیز بودن  زمان بیشتری نیاز دارد.

 

گزش ها را تسکین می دهد

گزش حشرات روی پوست توسط اسانس روغنی انبه درمان می شود. این ماده می تواند از خارش پوست جلوگیری کند و از جمله التهاب را تسکین دهد. علاوه بر این، باعث سوختگی و آفتاب سوختگی و زخم یا جراحت می شود.

از بیماری جلوگیری می کند

آنتی اکسیدان موجود در اسانس انبه به مبارزه با بیماری ها کمک می کند. کبد با از بین بردن رادیکال های آزاد بدن، از آسیب به مواد شیمیایی محافظت می کند و همچنین خطر سلول های سرطانی را کاهش می دهد. بنابراین خرید اسانس انبه بسیار نافع می باشد.

 

اگزما و پسوریازیس را درمان می کند

خواص ضد التهابی موجود دراسانس انبه به عنوان درمانی برای پوست خشک، ملتهب و خارش دار برای کسانی که به پسوریازیس یا اگزما مبتلا هستند، بسیار موثر است. مهمترین آن این است که روغن از ایجاد شرایط نمناسب پوستی، جلوگیری می کند. علاوه بر این، با حفظ رطوبت، لکه های تیره، سر سیاه و لکه ها را پاک می کند.

 

مو را تغذیه می کند

اسیدهای چرب دارای ویتامین های A ، C و E ، توانایی تغذیه، مرطوب سازی و حتی تقویت مو را دارند. قرن ها است که از این روغن برای تقویت فولیکول های مو استفاده می شود، زیرا باعث افزایش حجم و کاهش ریزش مو می شود. این ماده در برابر اشعه ماورا بنفش مضر است یا از صدمه ای که ممکن است به دلیل آفتاب به موها و پوست سر وارد شود محافظت می کند. بنابراین، اسانس روغنی انبه برای موهای بلند، براق، شوره سر و همچنین پوست سر سالم توصیه می شود.

 

چین و چروک ها را برطرف می کند و به عنوان ضد پیری عمل می کند

از دیگر مزایای آنتی اکسیدان ها و ویتامین A و E در  اسانس انبه تحریک تولید سلول های سالم و ایجاد ظاهری جوان است. بیشتر این که پوست را صاف می کند؛ زیرا روغن آن را مرطوب و آبرسانی می کند. بنابراین، می توان نتیجه گرفت که اسانس روغنی انبه به عنوان یک ماده ضد پیری قدرتمند است.

 

خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد

استرس اکسیداتیو ناشی از اشعه ماورا بنفش و آلودگی می تواند باعث ایجاد رادیکال های آزاد حتی منجر به سرطان به ویژه سرطان پوست شود. آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی گیاهی اثرات رادیکال های آزاد را خنثی می کنند و به طور خودکار از این بیماری جلوگیری می کنند.

 

رشد مو را تقویت می کند

موها را با اسانس انبه ماساژ دهید. این کار، باعث رشد مو می شود. شما فقط باید یک ساعت ماساژ را روی موهای خود ادامه دهید و سپس آن را با آب بشویید. در هفته دو بار درمان را انجام دهید. نتیجه قابل توجهی خواهد داشت. به همین علت خرید اسانس انبه توسط تولیدکنندگان محصولات پوستی بالا می باشد.

 

شوره سر را از بین می برد

استفاده از مقدار کمی  اسانس انبه در ماساژ، باعث کاهش شوره سر و همچنین درمان بیماری می شود. قبل از اینکه با آب موها را بشویید از ماساژ روغن انبه استفاده کنید و آن را به مدت 2 یا 3 ساعت نگه دارید. استفاده منظم از ماساژ برای کاهش سریعتر وضعیت توصیه می شود. اما قبل ز خرید اسانس انبه از کیفیت بالای آن مطمئن شوید.

 

به عنوان ضد آفتاب عمل می کند

این ماده سرشار از ویتامین، از پوست در برابر اشعه های مضر آفتاب محافظت می کند و می توان از آن قبل از رفتن به ساحل و همچنین در فصل تابستان استفاده نمود. به همین دلیل، این روغن بیشتر توسط خانمها در کشورهای گرمسیری استفاده می شود.

 

از سفیدی مو جلوگیری می کند

یکی از فواید این اسانس فوق العاده، برای جلوگیری از سفید شدن مو است، در عوض مویی تیره و براق به شما هدیه می دهد. با خرید اسانس انبه موهای زیبایی خواهید داشت.

 

عطردهنده است

یک موم شمع سوزان بردارید و چند قطره اسانس انبه به شمع بریزید، سپس رایحه ای میوه ای از آن خارج می شود و عطر خانه شما را پر می کند.

 

کاربردهای اسانس انبه

در محصولاتی همچون مربا، ژله، آبمیوه، ژله، شکلات و شیرینی ها، آدامس، دراژه، دسرها و کیک و کلوچه میتوان از این اسانس استفاده نموده و طعم فوق العاده آن را، ایجاد نموده و مواد غذایی را لذت بخش تر نمود.

اسانس انبه، برای عطر  و رایحه درمانی(آرموتراپی)، بکار می رود که موجب بهزیستی جسمی و روانی افراد شده و به آنها جسم و روان سالم را هدیه می کند. با روشهای گوناگون، همچون ماساژ یا استنشاق و یا محلول در آّب  می توان از آن، در رایحه درمانی استفاده نمود.

 

انبه

انبه میوه ای گرمسیری، آبدار و گوشتی، به شکل بیضی و دارای طعمی بسیار دلپذیر و جذاب است. مزه آن بین هلو و آناناس بوده و دارای بیش از 20 ویتامین و ماده معدنی می باشد. که بصورت فصلی رشد نموده و خاستگاه آن هند، پاکستان و آسیای جنوب شرقی میباشد ولی در بسیاری از کشورهای گرمسیری رشد نموده و درتمام دنیا از آن استفاده میگردد.رایحه و طعم این میوه بی نظیر است و بیش از دوهزار گونه دارد و هرگونه، عطری متفاوت دارد. پوست این میوه به رنگهای گوناگون میباشد.

این میوه لذیذ، بصورت خوراکی، طعم و رنگ دهنده و اسانس بکار می رود.

 

خواص انبه

این میوه خواص بسیاری دارد و برای سلامتی و حفظ زیبایی پوست و مو نافع می باشد.

انبه سرشار از روی، سدیم، پتاسیم، آنتی اکسیدان، ویتامین ث، فیبر، ویتامین آ، ویتامین ای، منیزیم، منگنز، ویتامین ب 3، ب12 ، ب 2، ب1، ب6، ب 5،ب9، کاروتن، آهن و ویتامین کا می باشد.

 

انبه
(ارزش غذایی برای ۱۰۰ گرم)
آب: ۸۲٪ تا ۸۳٫۵٪ فیبر: ۱ تا ۲٫۳ گرم ارزش غذایی: ۵۶ تا ۷۰ کیلوکالری
پروتئین: ۰٫۵ تا ۰٫۶ گرم لیپید: ۰٫۱ تا ۰٫۳ گرم کربوهیدرات: ۱۳٫۴ تا ۱۷ گرم کربوهیدرات ساده (قند): ۱۴٫۸ گرم
مواد معدنی
پتاسیم: ۱ تا ۱۵۰ میلی‌گرم فسفر: ۲۲ تا ۲۵ میلی‌گرم کلسیم: ۲۰ تا ۲۲ میلی‌گرم منیزیم: ۸ تا ۹ میلی‌گرم
سدیم: میلی‌گرم آهن: ۰٫۱۳ میلی‌گرم روی: ۰٫۰۴ میلی‌گرم منگنز: ۰٫۱۶ میلی‌گرم
ویتامین
ویتامین ث: ۲۲ تا ۱۰۰ میلی‌گرم ویتامین ب۱: ۰٫۱ تا ۰٫۳۲ میلی‌گرم ویتامین ب۲: ۰٫۱ تا ۰٫۴ میلی‌گرم ویتامین ب۳: ۰٫۴ تا ۰٫۶ میلی‌گرم
ویتامین ب۵: ۰٫۱۳ تا ۰٫۱۶ میلی‌گرم ویتامین ب۶: ۰٫۰۵ تا ۰٫۱۳ میلی‌گرم ویتامین ب۹: ۰٫۰۴ تا ۰٫۰۵ میلی‌گرم ویتامین ب۱۲: میلی‌گرم
ویتامین آ: ۳ تا ۴٫۱۳ میلی‌گرم کاروتن: ۰٫۴۴ میلی‌گرم ویتامین ای: ۱٫۸ میلی‌گرم ویتامین کا: میلی‌گرم

فواید مصرف اسانس انبه

خواص بسیار این میوه خوش طعم و عطر، در اسانس آن نیز موجود بوده و آن را مغذی میسازد ؛ بطوریکه آن را برای سلامت جسم و روان نافع میسازد.

بنابراین توصیه می کنیم که با خرید اسانس انبه از اسانس این میوه جذاب، لذت ببرید و عطر و طعم آنرا به خاطر بسپارید.

 

zeg

نوشته شده توسط
zeg