مقالات

روش تهیه اسانس در منزل

امروزه اسانس ها، مشتاقان بسیاری یافته اند و از آنجاییکه کاربردهای متنوعی برای اسانس ها وجود دارد، تهیه اسانس در منزل، بسیار مورد استقبال می باشد.

 

خرید انواع اسانس

برای خرید اسانس با بهترین قیمت و بهترین کیفیت همین الان با شماره ما تماس بگیرید

09941413630

ساخت اسانس گل در منزل

اسانسها، رایحه و عطری دلپذیر دارند و از خواصی شگفت انگیز برخوردارند. اسانس گلهای متنوع، ما را به دنیای خاص خود منتقل میکند و احساسی دلپذیر در ما ایجاد می کند. گلها روی حواس ما و احساساتمان تاثیر می گذارند و یک عطر خوشبو، موجب یادآوری خاطرات گذشته ما می گردد. علم روانشناسی بر استفاده از رایحه های آرمش و شادی بخش تاکید می کند، چون آن را موجب ایجاد آرامش، شادی و کاهش اضطراب و افسردگی می داند؛ ضمنا باعث افزایش اعتماد به نفس و افزایش روابط دوستانه با دیگران می گردد.

گل های درمانی همچنین به هفت مرکز انرژی بدن معروف به چاکراها علاقه طبیعی دارند: چاکرای ریشه (زمین و امنیت) ، چاکرای ساکرال (روابط / رابطه جنسی) ، پلکسوس خورشیدی (عزت نفس) ، چاکرای قلب (بخشش و دریافت عشق ) ، چاکرای گلو (بیان خود / بیان) ، ابرو یا چشم سوم (شفافیت ذهنی) و چاکرای تاج (آگاهی روح و الهی).

از چه گلهایی اسانس تهیه میشود؟

از انواع گلهای معطر، مانند گل یاسمین، اسطوخدوس، گل بنفشه، گل رز و گلهای دیگر میتوان اسانسی مطلوب تولید نمود.

اسانس گل رز

یکی از عصاره های ویژه، که رایحه ای دلنواز و خواصی حیرت زا دارد، اسانس گل رز است. می‌توانیم در خانه اسانس دلپذیری از گل رز تهیه نموده و از آن لذت ببریم. در اینجا قصد دارم تا روش ساخت اسانس گل رز را به شیوه ای ساده و امکان پذیر در منزل برایتان توضیح دهم.

پس با ما همراه باشید.

چگونه در خانه اسانس گل رز بسازم؟

شما می توانید بدون نیاز به مهارت یا ابزارهای آزمایشگاهی و تنها به وسیله وسایلی که در خانه دارید،  این احساس را تهیه نموده و برای آروماتراپی، ساخت عطر، شمع سازی، خوشبو کننده هوا و موارد دیگر استفاده کنید.

همانطور که می دانید اسانس گل رز دارای خواص حیرت انگیز است که از جمله آن می‌توانیم به ویژگی مبارزه با ویروس و باکتری و بهبود عضلانی اشاره کنیم؛ البته این روش برای ساخت هر گونه اسانسی از هر نوع گیاه معطر نیز،استفاده میشود. فراموش نکنیم هرچه گلبرگ ها و برگ های گیاه لطیف‌تر باشد، اسانس بهتری به دست خواهیم آورد.

وسایل مورد نیاز

*چند عدد گل رز که می تواند بین ۲ تا ۴ عدد باشد. ما فقط به گلبرگ‌های آن نیازمندیم.

*دو ظرف مقاوم در برابر نفوذ هوا

*یک سوم فنجان روغن زیتون

*ظرفی برای جوشاندن آب

روش چیدن گلها

اگر مایلید که خودتان گلهای مناسب را انتخاب نموده و بچینید، می بایست روز مناسبی را برای این کار انتخاب کنید. لازم است چهار ساعت (آفتاب ترجیحا صبح) داشته باشید و اگر شب را برای چیدن گلها انتخاب می نمایید، شبی را انتخاب کنید که ماه کامل باشد. زآنجاییکه گلها موجوداتی زنده هستند، پیشنهاد میشود با آنها ارتباط برقرار کرده و سخن بگویید و دلیل این کار را برایشان توضیح دهید.

حالا ظرف مناسبی را انتخاب نموده و گلبرگ ها را با قیچی جدا نموده و در آن بریزید.

مرحله اول

لازم است است یک سوم فنجان روغن زیتون را در درون ظرفی که هوا نمی تواند در آن نفوذ کند، ریخته و گلبرگ ها را نیز به آن  اضافه کنید، سپس آنها را خوب با هم مخلوط کنید.

مرحله دوم

لازم است دو فنجان اب را بجوشانید و سپس شعله را خاموش نمایید. بهتر است از آب معدنی استفاده نمایید.

مرحله سوم

ظرفی را که حاوی روغن و گلبرگ است را با درپوشی محکم بسته و برای ۳ تا ۴ دقیقه در آب جوشیده قرار دهید.

سپس ۲۴ ساعت صبر نمایید تا اسانس گل برگ ها خارج شود.

مرحله چهارم

حال لازم است محلول را از یک توری مناسب رد کرده و در یک ظرف مناسب که هوا در آن نفوذ نمی کند، بریزید.

نکته مهم اینست که هیچ گلبرگی داخل اسانس باقی نماند. یک برچسب بر روی شیشه اسانس بچسبانید و زمان، تاریخ، مکان و نام عصاره را روی آن، یادداشت نمایید.

اسانس شما آماده است، حال می‌توانید برای ساخت وسایل گوناگونی مانند نرم کننده لب و غیره از آن استفاده کنید و لذت ببرید. همانطور که بیان شد این روش ساخت اسانس برای هر نوع گیاه معطر دیگر هم به کار می رود.

 

اسانس گل مورد علاقه تان را در منزل بسازید و لذت ببرید.

zeg

نوشته شده توسط
zeg