محصولات

اسانس رزماری

اسانس رزماری – که اجزای اصلی گیاه یا ماده اصلی آن را در خود دارد – از این گیاه استخراج و در بطری های کوچک فروخته می شود. با این وجود، روغن واقعی نیست، زیرا حاوی چربی نمی باشد.

 

خرید اسانس رزماری

برای خرید اسانس رزماری با بهترین قیمت و بهترین کیفیت همین الان با شماره ما تماس بگیرید

09941413630

10 فایده و کاربرد اسانس رزماری

اسانس رزماری مزایای خیره کننده ای دارد که برخی از آنها عبارتند از:

1.عملکرد مغز را بهبود می بخشد

تنفس اسانس رزماری به شما در تمرکز و به خاطر سپردن اطلاعات کمک می کند. همچنین ممکن است با افزایش سن به تقویت حافظه شما کمک کند، اما تحقیقات بیشتری لازم است.

2.رشد مو را تحریک می کند

اسانس رزماری با جلوگیری از حمله تستوسترون به فولیکول های موی شما، آلوپسی آندروژنتیک را درمان می کند.
علاوه بر این، کسانی که از اسانس رزماری استفاده کرده اند، در مقایسه با ماینوکسیدیل، خارش پوست سر کمتری را گزارش کرده اند.
روغن رزماری ممکن است با انواع خاصی از ریزش مو، از جمله طاسی با الگوی مردانه و ریزش موی تکه ای مقابله کند.

3.به تسکین درد کمک می کند

در طب سنتی، از رزماری به عنوان مسکن برای دردهای خفیف استفاده می شود.

اسانس رزماری در طب عامیانه به عنوان مسکن درد شناخته شده است. مطالعات مقدماتی فواید تسکین درد آن را تأیید می کند و نشان می دهد که ممکن است موثرتر از استامینوفن باشد.

4.برخی از اشکالات را دفع می کند

برای جلوگیری از نیش زدن حشرات مضر که ممکن است شما را گاز بگیرند یا به باغ شما حمله کنند، اسانس رزماری را به عنوان گزینه طبیعی برای جایگزینی محصولات شیمیایی، در نظر بگیرید.

رزماری همچنین به دفع برخی حشرات مکنده خون که می توانند ویروس ها و باکتری های مضر را منتقل نمایند، کمک می کند.
اسانس رزماری در سموم طبیعی برای از بین بردن حشرات خاص استفاده می شود. علاوه بر این، این روغن به دفع برخی حشرات خونخوار، مانند پشه ها و کنه های خاص کمک می کند.

5.استرس را کاهش می دهد

عوامل زیادی – از جمله آزمون های مدرسه می توانند باعث استرس شوند. استنشاق اسانس رزماری به کاهش اضطراب امتحان کمک می کند.
رزماری ممکن است سطح کورتیزول، هورمونی را که می تواند اثرات مضر بر بدن شما داشته باشد، کاهش دهد. به همین دلیل خرید اسانس رزماری طرفداران بسیاری را به خود جلب نموده است.

6. گردش خون را افزایش می دهد

اگر انگشتان دست و پا یتان سرد است، از این اسانس استفاده کنید.
روغن رزماری به گسترش رگ های خونی شما کمک کند، در نتیجه خون شما را گرم می کند تا به راحتی به انگشتان و انگشتان پا برسد.

7. ممکن است به شما کمک کند

چند مطالعه کوچک نشان می دهد که روغن رزماری ممکن است باعث افزایش توجه، هوشیاری، انرژی و خلق و خو شود. با این حال، تحقیقات بیشتر لازم است.

8. التهاب مفصل را کاهش می دهد

استفاده از روغن رزماری رقیق به صورت موضعی ممکن است به کاهش التهاب در آسیب ها و آرتریت روماتوئید کمک کند. با این حال، برای تأیید این موضوع، تحقیقات بیشتری لازم است. خرید اسانس رزماری برای بیماران مفصلی عالی می باشد.

9.استفاده های دیگر

از کاربردهای احتمالی اسانس رزماری در آینده می توان به جلوگیری از سرطان و مسمومیت غذایی و همچنین حمایت از کبد و سلامت دستگاه گوارش اشاره کرد. با این حال، هیچ مطالعه انسانی در مورد این اثرات انجام نشده است.

10. استفاده آسان

اسانس رزماری را می توان استنشاق یا به صورت موضعی استفاده کرد. باید فقط چند قطره در هر بار استفاده کنید. بطری های کوچکی که در آن فروخته می شود دارای قطره چکان پلاستیکی است که توزیع قطره ها را آسان تر می کند.

اگرچه برخی از تولیدکنندگان ادعا می کنند که بلعیدن و یا مصرف اسانس های، بی خطر است، اما شواهد علمی این موضوع را اثبات نمی کند فراموش نکنید که اسانس های هرگز نباید بلعیده شوند.

چند دستورالعمل آسان برای اسانس رزماری:

خرید اسانس رزماری و استفاده از آن به شیوه های زیر انجام می شود.

استنشاق

ساده ترین راه برای استنشاق روغن رزماری باز کردن بطری و نفس کشیدن است. ضمنا، می توانید چند قطره روی پارچه یا دستمال بریزید و آن را نزدیک صورت خود نگه دارید.

بسیاری از افراد از دیفیوزرهای آروماتراپی استفاده می کنند که اسانس را در هوای اطراف پخش می کنند.

نکته مهم اینکه، از قرار دادن دیفیوزر در کنار نوزادان یا کودکان خردسال خودداری کنید.

استفاده موضعی

رزماری و سایر اسانس ها هنگامی که روی پوست خود قرار می گیرند، به راحتی جذب جریان خون می شوند.

به طور کلی توصیه می شود، اسانس های را با یک روغن حامل خنثی، مانند روغن جوجوبا رقیق کنید. این کار، به شما کمک می کند از تحریک احتمالی پوست و تبخیر زودرس روغن جلوگیری کنید.

در اینجا چند دستورالعمل کلی برای رقیق سازی روغن ها برای استفاده موضعی آورده شده است: پس از خرید اسانس رزماری آن را اینگونه مصرف نمایید:

نوزادان: 0.3٪ از 1 قطره اسانس در هر 1 قاشق غذاخوری روغن حامل استفاده کنید.
کودکان: 1.0٪ از 1 قطره اسانس در هر 1 قاشق چایخوری روغن حامل استفاده کنید.
بزرگسالان: 2.0-4.0 از 3-6 قطره اسانس در هر 1 قاشق چایخوری روغن حامل استفاده کنید.

پس از رقیق شدن، اسانس را در پایین پاها یا قسمت مورد نظر بدن، مانند عضله دردناک قرار دهید. بعد، روغن را به پوست خود بمالید. این کار، باعث بهبود جریان خون و جذب روغن می شود.

نکات ایمنی

برای خرید اسانس رزماری به فروشگاههای معتبر مراجعه کنید و از کیفیت اطمینان یابید.

از مصرف رزماری و سایر اسانس های در پوست آسیب دیده یا در مناطق حساس مانند چشم خودداری کنید.

به طور کلی توصیه می شود در صورت بارداری یا صرع یا فشار خون بالا از مصرف روغن رزماری خودداری کنید. روغن رزماری ممکن است این شرایط را بدتر کند.

خلاصه

می توانید روغن رزماری را استشمام کنید یا آن را روی پوست خود بمالید. اگر از روغن رزماری به صورت موضعی استفاده می کنید، آن را با یک روغن حامل مانند روغن جوجوبا رقیق کنید تا از تحریک پوست جلوگیری شود.

مطالعات نشان می دهد که این روغن اساسی با بهبود تمرکز ذهنی و حافظه ، مبارزه با ریزش مو ، تسکین درد و التهاب ، دفع حشرات خاص و کاهش استرس ، سلامتی شما را تقویت می کند.

اگر می خواهید روغن رزماری را امتحان کنید، کافی است آن را استشمام کنید یا یک نسخه رقیق شده را به صورت موضعی استفاده کنید. به یاد داشته باشید که روغن بسیار غلیظ است، بنابراین شما فقط به چند قطره در هر بار مصرف، نیاز دارید.

توصیه ما خرید اسانس رزماری و بهره مندی از مزایای شگفت انگیز آن است.

zeg

نوشته شده توسط
zeg