محصولات

اسانس گریپ فروت

اسانس گریپ فروت که از پوست گیاه گریپ فروت استخراج می شود، قرن ها است که برای کمک به درمان التهاب، افزایش وزن، ولع مصرف قند استفاده می شود. ضمنا گریپ فروت می تواند باعث کاهش وزن شود. این اسانس، یک ماده ضد استرس، ضد التهاب، غذای آنتی اکسیدانی و ضد سرطان زا محسوب می شود.

اسانس روغنی گریپ که مجموعه ای از ترکیبات فرار مفید را در خود جای داده است، برای سلامتی بدن بسیار مفید است. ما در این مقاله، فواید و خواص شگفت انگیز آن را برایتان بازگو می کنیم.

خرید اسانس گریپ فروت

برای خرید اسانس گریپ فروت با بهترین قیمت و بهترین کیفیت همین الان با شماره ما تماس بگیرید:

09941413630

اسانس گریپ فروت

به عنوان یکی از همه کاره ترین اسانس ها، عطر اسانس گریپ فروت، دقیقاً مانند خود میوه واقعی، تازه و کمی تلخ است . این ماده از طعم و بوی مرکبات برخوردار است، به همین دلیل بسیاری از مردم دوست دارند از آن در محصولات تمیز کننده خانگی طبیعی و لوسیون های زیبایی خانگی، صابون ها یا مواد آرایشی استفاده کنند.

اسانس گریپ فروت یک عصاره قوی است که از گیاه گریپ فروت Citrus paradisi گرفته شده است. خرید اسانس گریپ فروت طرفداران بسیاری دارد.

فواید اسانس گریپ فروت

از مزایای اسانس گریپ فروت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. ضد عفونی سطوح
  2. پاکسازی بدن
  3. کاهش افسردگی
  4. تحریک سیستم ایمنی بدن
  5. کاهش احتباس مایعات
  6. مهار ولع مصرف شکر
  7. کمک به کاهش وزن

اسانس گریپ فروت به طور طبیعی دارای آنتی اکسیدان و مواد شیمیایی شیمیایی گیاهی است که باعث کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب های ایجاد کننده بیماری می شود. بسیاری از مزایای اسانس گریپ فروت به دلیل یکی از ترکیبات اصلی آن به نام لیمونن است (که حدود 88 تا 95 درصد روغن را تشکیل می دهد).  لیمونن یک ماده شیمیایی شیمیایی ضد سرطان، عامل پیشگیری از سرطان است که از DNA و سلولها در برابر آسیب محافظت می کند. علاوه بر لیمونن، اسانس گریپ فروت حاوی آنتی اکسیدان های قدرتمند دیگری از جمله ویتامین C، میرسن، ترپینن، پینن و سیترونلول است.

معمولاً از اسانس گریپ فروت برای مقابله با گلو و عفونت های تنفسی، خستگی، دردهای عضلانی و همچنین به عنوان یک درمان طبیعی برای آرتروز استفاده می شود. همچنین به طور مداوم توسط افرادی که برای کاهش وزن تلاش می کنند، استفاده می شود. گفته می شود که به افزایش سطح انرژی و متابولیسم کمک می کند، بعلاوه می تواند باعث کاهش ولع مصرف قند شود.

اسانس گریپ فروت به عنوان یک عامل سم زدایی طبیعی، می تواند به کبد کمک کند تا بدن را از سموم و مواد زائد پاک کند، به علاوه می تواند سیستم لنفاوی شما را فعال کرده و احتباس مایعات را کنترل کند.

Grapefruit essential oil in a small bottle and fresh grapefruit, selective focus

11 خاصیت اسانس گریپ فروت

قبل از خرید اسانس گریپ فروت به فواید آن توجه کنید:

  • به افزایش کاهش وزن کمک می کند

تا به حال به شما گفته اند که گریپ فروت یکی از بهترین میوه هایی است که می توانید برای کاهش وزن و چربی سوزی مصرف کنید؟ خوب، این به این دلیل است که برخی از مواد فعال گریپ فروت برای تقویت سوخت و ساز بدن و کاهش اشتها کار می کنند. اسانس گریپ فروت هنگام استنشاق یا استفاده موضعی، باعث کاهش ولع و گرسنگی می شود، که این امر آن را به ابزاری عالی برای کاهش سریع وزن به روش سالم تبدیل می کند. البته، استفاده از روغن گریپ فروت به تنهایی نمی تواند تفاوتی ایجاد کند ؛ اما وقتی با تغییرات رژیم غذایی و سبک زندگی ترکیب شود، می تواند مفید باشد.

 

اسانس گریپ فروت همچنین به عنوان یک محرک ادرار آور و لنفاوی عالی عمل می کند. این یکی از دلایلی است که در بسیاری از کرم ها و مخلوط های سلولیت که برای مسواک زدن خشک استفاده می شود وجود دارد. علاوه بر این، گریپ فروت می تواند در کاهش وزن اضافی آب بسیار موثر باشد؛ زیرا باعث فعالیت سیستم لنفاوی تنبل می شود.

محققان دانشکده پزشکی دانشگاه ناگاتا در ژاپن دریافتند که گریپ فروت هنگام استنشاق یک اثر “طراوت بخش و مهیج” دارد، که نشان دهنده فعال شدن فعالیت عصب سمپاتیک است که به کنترل وزن بدن کمک می کند.

محققان در مطالعه حیوانی خود دریافتند که فعال شدن عصب سمپاتیک از طریق گریپ فروت بر روی بافت چربی سفید بدن که مسئول لیپولیز است تأثیر دارد. وقتی موش ها از اسانس روغنی گریپ فروت استنشاق کردند، افزایش لیپولیز را تجربه کردند، که منجر به سرکوب در افزایش وزن بدن شد.

 

  • به عنوان ماده ضد باکتری طبیعی کار می کند

اسانس گریپ فروت دارای اثرات ضد میکروبی است که به کاهش یا از بین بردن آثار مضر باکتری هایی که از طریق غذاهای آلوده، آب یا انگلی وارد بدن می شوند، کمک می کند. تحقیقات نشان می دهد که روغن گریپ فروت حتی می تواند با سویه های باکتریایی قوی که مسئول بیماری های ناشی از مواد غذایی هستند، از جمله E. Coli و سالمونلا مبارزه کند.

گریپ فروت همچنین برای از بین بردن باکتری های داخلی و قارچ ها، مبارزه با رشد کپک، از بین بردن انگل در خوراک دام، حفظ غذا و ضد عفونی آب استفاده می شود.

 

  • به کاهش استرس کمک می کند

بوی گریپ فروت نشاط آور، تسکین دهنده و شفاف کننده است. برای از بین بردن استرس و ایجاد احساس آرامش نافع است.

 

تحقیقات نشان می دهد که استنشاق اسانس گریپ فروت یا استفاده از آن برای آروماتراپی در خانه می تواند به شما کمک کند تا آرامش را احساس کنید و حتی فشار خون را به طور طبیعی کاهش دهید. استنشاق بخارات گریپ فروت می تواند به سرعت و به طور مستقیم پیام هایی را به منطقه مغز شما منتقل کند که در کنترل پاسخ های عاطفی نقش دارند.

مطالعه 2002 منتشر شده در مجله ژاپنی فارماکولوژی اثرات استنشاق عطر گریپ فروت بر فعالیت سمپاتیک مغز در بزرگسالان عادی را بررسی کرد و دریافت که روغن گریپ فروت (همراه با روغنهای ضروری دیگر مانند روغن نعناع، استراگون، رازیانه و روغن ضروری گل رز)، به طور قابل توجهی فعالیت و آرامش مغز، تحت تأثیر قرار می گیرد.

بزرگسالانی که این اسانس ها را استنشاق کرده اند، افزایش 1.5 تا 2.5 برابری فعالیت نسبی مهربانی را تجربه کرده اند که باعث بهبود خلق و خوی آنها و کاهش احساس استرس می شود. آنها همچنین در مقایسه با استنشاق یک حلال بی بو، کاهش قابل توجهی در فشار خون سیستولیک را تجربه کردند.

به همین دلیل خرید اسانس گریپ فروت برای افراد مضطرب توصیه می شود.

  • به تسکین علائم خماری کمک می کند

اسانس گریپ فروت یک محرک کیسه صفرا و کبد است، بنابراین می تواند به جلوگیری از سردرد، هوس و سستی بعد از یک روز نوشیدن الکل کمک کند. این کار برای افزایش سم زدایی و ادرار کرد، در حالی که فشارهایی را که ممکن است به دلیل تغییرات سطح هورمونی و قند خون ناشی از الکل ایجاد شود ، مهار می کند.

 

  • ولع مصرف قند را کاهش می دهد

اسانس گریپ فروت به کاهش اشتیاق قند کمک کرده و به ترک اعتیاد قند کمک می نماید. لیمونن، یکی از اجزای اصلی اسانس روغنی گریپ فروت، تعادل سطح قند خون را کاهش داده و اشتها را کاهش می دهد. مطالعات همچنین نشان می دهد که اسانس گریپ فروت بر سیستم عصبی خودمختار تأثیر می گذارد، که برای تنظیم عملکردهای ناخودآگاه بدن، از جمله عملکردهای مربوط به نحوه کنترل استرس و هضم، عمل می کند.

 

  • گردش خون را تقویت کرده و التهاب را کاهش می دهد

اسانس های مرکبات به دلیل توانایی آنها در کمک به کاهش التهاب و افزایش جریان خون شناخته شده اند. اثرات گشادکننده رگ های خونی گریپ فروت ممکن است به عنوان یک داروی طبیعی برای گرفتگی های PMS، سردرد، نفخ، خستگی و دردهای عضلانی مفید باشد.

تحقیقات نشان می دهد که لیمونن موجود در گریپ فروت و سایر  اسانس های مرکبات همان چیزی است که به کاهش التهاب کمک می کند و به تنظیم تولید سیتوکین بدن یا پاسخ ایمنی طبیعی آن کمک می کند.

 

  • به هضم غذا کمک می کند

افزایش خون رسانی به اندام های گوارشی – از جمله مثانه، کبد، معده و کلیه ها – به این معنی است که روغن گریپ فروت به سم زدایی نیز کمک می کند. این یک اثر مثبت بر هضم غذا است، می تواند به شما در دفع احتباس مایعات کمک کند و با میکروب های داخل روده، روده و سایر اندام های گوارشی مقابله می کند.

یک بررسی علمی منتشر شده در مجله Nutrition and Metabolism نشان داد که نوشیدن آب گریپ فروت به پیشرفت مسیرهای سم زدایی متابولیک کمک می کند. اگر گریپ فروت به مقدار کم با آب در داخل بدن مصرف شود، ممکن است به طور مشابه کار کند، اما هنوز هیچ مطالعه انسانی برای اثبات این موضوع وجود ندارد.

 

  • به عنوان یک انرژی دهنده طبیعی و تقویت کننده کار می کند

اسانس گریپ فروت به عنوان یکی از محبوب ترین اسانس هایی که در رایحه درمانی مورد استفاده قرار می گیرد، می تواند تمرکز ذهنی شما را افزایش داده و یک انتخاب طبیعی برای شما ایجاد کند. هنگام استنشاق، اثرات تحریک کننده آن همچنین باعث کاهش سردرد، خواب آلودگی، خستگی ذهنی و حتی روحیه نامناسب می شود.

اسانس گریپ فروت حتی می تواند برای بهبود علائم خستگی آدرنال مانند انگیزه کم، درد و کندی مفید باشد. برخی از افراد دوست دارند از گریپ فروت به عنوان یک ضد افسردگی طبیعی و ملایم استفاده کنند؛ زیرا می تواند باعث افزایش هوشیاری شود و در عین حال باعث آرامش اعصاب نیز می شود.

عطرهای مرکبات به بازیابی سرکوب سیستم ایمنی ناشی از استرس و ایجاد رفتار آرام کمک می کند.به عنوان مثال، در یک مطالعه عطر مرکبات باعث کاهش زمان بی تحرکی و واکنش پذیری و هوشیاری آنها شد. محققان بر این باورند که استفاده از رایحه های مرکبات برای بیماران افسرده می تواند با بالا بردن خلق و خو، انرژی و انگیزه طبیعی، دوزهای ضد افسردگی مورد نیاز را کاهش دهد.

تحقیقات همچنین نشان می دهد که اسانس گریپ فروت از فعالیت استیل کولین استراز که به آن AChE نیز معروف است، جلوگیری می کند. AChE انتقال دهنده عصبی استیل کولین را در مغز هیدرولیز می کند و عمدتا در اتصالات عصبی عضلانی و سیناپس مغز یافت می شود. از آنجا که گریپ فروت مانع تجزیه استیل کولین از AChE می شود، هم سطح و هم میزان عملکرد انتقال دهنده عصبی افزایش می یابد – که منجر به بهبود روحیه فرد می شود. این اثر می تواند به مبارزه با خستگی، مه مغزی، استرس و علائم افسردگی کمک کند.

 

  • به مبارزه با آکنه و بهبود سلامت پوست کمک می کند

بسیاری از لوسیون ها و صابون های تجاری به دلیل خاصیت ضد باکتری و ضد پیری مرکبات، حاوی روغن مرکبات هستند. اسانس گریپ فروت به مبارزه با باکتری ها و چربی هایی که می توانند باعث ایجاد لکه های آکنه شوند، کمک میکند. همچنین می تواند برای تقویت ایمنی پوست در برابر آلودگی هوای داخل و خارج و آسیب نور ماوراء بنفش مفید باشد – به علاوه حتی ممکن است به شما در خلاص شدن از شر کمک کند. سلولیت همچنین مشخص شده است که اسانس گریپ فروت به بهبود زخم، بریدگی و گزش و جلوگیری از عفونت های پوستی کمک می کند.

یک مطالعه، اثربخشی پلی فنل های گریپ فروت را در کاهش حساسیت فرد به اشعه ماوراء بنفش و بهبود سلامت پوست ارزیابی کرده است. محققان دریافتند که ترکیب اسانس روغنی گریپ فروت و روغن رزماری قادر است اثرات ناشی از اشعه ماورا بنفش و مارکرهای التهابی را مهار کند و در نتیجه به جلوگیری از اثرات منفی قرار گرفتن در معرض آفتاب در پوست کمک می کند.

 

  • سلامت مو را بهبود می بخشد

مطالعات آزمایشگاهی نشان می دهد که اسانس گریپ فروت دارای اثرات ضد باکتری است و حساسیت میکروارگانیسم هایی را که به طور معمول مقاوم هستند افزایش می دهد. به همین دلیل، اسانس گریپ فروت به پاک شدن کامل مو و پوست سر هنگام افزودن به شامپو یا نرم کننده کمک کند. همچنین می توانید از اسانس روغنی گریپ فروت برای کاهش چربی مو، همراه با افزودن حجم و درخشش  استفاده کنید. بعلاوه، اگر موهای خود را رنگ کنید، اسانس گریپ فروت نیز می تواند از تارهای مو در برابر آسیب نور خورشید محافظت کند.

  • طعم را افزایش می دهد

از اسانس گریپ فروت می توان به طور طبیعی برای افزاش طعم مرکبات به وعده های غذایی، سلستر، اسموتی ها و آب افزود. این امر به افزایش سیری بعد از غذا خوردن، جلوگیری از مصرف کربوهیدرات و شیرینی کمک می کند و هضم غذا را بعد از خوردن غذا بهبود می بخشد.

نحوه استفاده

از اسانس گریپ فروت می توان به صورت معطر، موضعی و خوراکی استفاده کرد. پس از خرید اسانس گریپ فروت باید به بهترین روش استفاده شود. در اینجا خلاصه ای از بهترین روش های استفاده ایمن و موثر از اسانس  گریپ فروت آورده شده است:

 

  • معطر: اسانس گریپ فروت می تواند در خانه با استفاده از پخش کننده روغن پخش شود و یا مستقیماً از بطری استنشاق شود. این روش را با استنشاق بخارات گریپ فروت امتحان کنید تا به بدن کمک کند تا نفخ شکم و آب را حفظ کند، سردرد، استرس و افسردگی را از بین ببرد.
  • موضعی: هنگام استفاده از اسانس روغنی گریپ فروت روی پوست، باید آن را با قسمتهای مساوی روغن حامل، مانند روغن نارگیل یا جوجوبا رقیق کنید. این دو را با هم ترکیب کنید و سپس آنها را به هر قسمت مورد نیاز، از جمله عضلات دردناک، پوست مستعد آکنه یا شکم خود بمالید تا هضم بهتر شود.
  • خوراکی: استفاده از اسانس گریپ فروت به صورت خوراکی فقط با مارک بسیار مرغوب و درجه خالص توصیه می شود. با مخلوط کردن 1-2 قطره با عسل یا اسموتی می توانید یک قطره به آب اضافه کنید یا آن را به عنوان مکمل غذایی مصرف کنید. FDA برای مصرف آن ایمن شناخته شده است، اما فقط هنگامی که شما از یک اسانس روغنی 100 درصد خالص با درجه درمانی استفاده می کنید، که فقط شامل یک ماده تشکیل دهنده است: روغن پوست گریپ فروت (Citrus paradisi).

بهترین موارد استفاده از اسانس گریپ فروت :

 

  1. کاهش ولع مصرف: 1-2 قطره روغن گریپ فروت به آب خود اضافه کنید، آن را مستقیماً از بطری استنشاق کنید، 5 قطره در محل کار یا خانه خود پخش کنید، یا در صورت بروز هوس، 2-3 قطره را به سینه و مچ دست خود ماساژ دهید.
  2. استرس را تسکین دهید: 2-3 قطره را به همراه یک لمس روغن نارگیل به یک پنبه استریل اضافه کنید. سپس مخلوط را به مچ دست، گردن یا سینه بمالید. همچنین می توانید 5 قطره گریپ فروت را در فضا پخش کرده یا مستقیماً از بطری استنشاق کنید.
  3. سلامت پوست را بهبود ببخشید: به عنوان یک درمان طبیعی آکنه یا محلول پوست، 1-2 قطره اسانس گریپ فروت را با حدود نصف قاشق چای خوری روغن نارگیل یا جوجوبا مغذی ترکیب کنید. سپس این مخلوط را یک یا دو بار در روز، روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید.
  4. از بین بردن بوها: برای از بین بردن بوی نامطبوع آشپزخانه، لوازم و حمام، 5 قطره اسانس گریپ فروت را به همراه سایر رایحه های مرکبات مانند  اسانس لیمو و روغن پرتقال پخش کنید. خانه شما با رایحه تمیز پر می شود و همچنین باکتری های ایجاد کننده بو را از هوا خارج می کنید. علاوه بر این، می توانید مقدار کمی اسانس گریپ فروت را روی سطوح چوبی، میزهای پیشخوان، کف یا وسایل خانگی بریزید، تا باکتری ها و بوی طبیعی را از بین ببرد.
  5. گردش خون را تقویت کنید: 2-3 قطره اسانس روغنی گریپ فروت به حمام شبانه اضافه کنید، مقداری را روی یقه پیراهن خود قرار دهید یا 1-2 قطره بر روی مچ دست خود بچکانید.
  6. کمک به هضم غذا: یک لوسیون ماساژ خانگی با 3-5 قطره اسانس گریپ فروت و قسمتهای مساوی روغن نارگیل یا جوجوبا درست کنید. سپس مخلوط را به شکم خود بمالید تا به هضم غذا کمک کند.
  7. تقویت انرژی و حالت: اسانس گریپ فروت را مستقیماً از بطری استنشاق کنید، 5 قطره در خانه یا محل کار پخش کنید، یا 2-3 قطره بر روی مچ دست خود بمالید.

بهبود سلامت مو: 2-3 قطره اسانس گریپ فروت به شامپو یا نرم کننده خود اضافه کنید و آن را به پوست سر خود ماساژ دهید. همچنین می توانید 1-2 قطره گریپ فروت به مقدار کمی اسانس روغنی نارگیل اضافه کرده و مخلوط را پس از استحمام به موهای تمیز و مرطوب خود بمالید.

اسانس گریپ فروت بسته به اینکه برای چه موردی استفاده می کنید با بسیاری از روغن های دیگر به خوبی مخلوط می شود. سعی کنید آن را با روغن ریحان، روغن پرتقال، روغن نعناع فلفلی، روغن ترنج، روغن اکالیپتوس، روغن درخت چای یا روغن ضروری لیمو مخلوط کنید. بخاطر داشته باشید که تمام اسانس های مرکبات، بسیار غلیظ و سرشار از خاصیت اسیدی سالم هستند. به همین دلیل، توصیه می کنیم هنگام نگهداری ظروف شیشه ای از آنها استفاده کنید، تا هیچ پلاستیکی را از بین نبرد.

اگر می خواهید موهای خوبی داشته باشید از خرید اسانس گریپ فروت غافل نشوید.

نکات ایمنی در استفاده از اسانس گریپ فروت

  1. اسانس گریپ فروت بی خطر در نظر گرفته می شود، اما ممکن است با برخی از داروها از جمله داروهای ضد افسردگی و فشار خون تداخل داشته باشد.
  2. قبل از افزودن گریپ فروت به رژیم خود یا استفاده از اسانس گریپ فروت به عنوان یک داروی طبیعی درمانی، در صورت استفاده از داروها یا داشتن پوست حساس با ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود مشورت کنید.
  3. پس از استفاده موضعی از اسانس گریپ فروت، لازم است از قرار گرفتن در معرض مستقیم آفتاب خودداری کنید؛ زیرا برخی از روغن های مرکبات می توانند حساسیت به نور را افزایش دهند.
  4. هنگام استفاده از اسانس روغنی روی پوست خود، حداقل تا یک ساعت از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کنید.
  5. برخی از افراد با پوست حساس ممکن است هنگام استفاده از اسانس گریپ فروت تحریک یا واکنش آلرژیک را تجربه کنند، بنابراین ابتدا باید تست پوست انجام شود، تا واکنش پوست شما به این ماده بررسی شود.
  6. در آخر، مراقب باشید از هرگونه اطلاعات گمراه کننده در اینترنت در مورد استفاده از مقادیر زیادی اسانس گریپ فروت برای کاهش وزن، به ویژه مارک های بی کیفیت که ممکن است حاوی مواد افزودنی و مواد خطرناک باشند، جلوگیری کنید.
  7. برخی منابع ادعا می کنند که برای رسیدن به بهترین نتیجه باید حداکثر نصف بطری در روز مصرف شود؛ اما این کارخطرناک است و به احتمال زیاد واکنش های منفی ایجاد می کند.
  8. مصرف بیش از حد این اسانس عالی می تواند بیش از حد کیسه صفرا را تحریک کرده و باعث اسپاسم و مشکلات جدی در هضم غذا مانند سنگ صفرا یا تغییر در مجاری صفراوی شود؛ بنابراین احتیاط کنید و از گریپ فروت یا هر  اسانسی، فقط در دوزهای توصیه شده و به مقدار کم استفاده کنید.

 

نتیجه

اسانس گریپ فروت یک عصاره قوی است که از گیاه گریپ فروت Citrus paradisi گرفته شده است. قرن ها است که برای کاهش التهاب، افزایش وزن، ولع مصرف قند استفاده می شود. بعلاوه، این یک ماده طبیعی ضد فشار، ضد التهاب، آنتی اکسیدان و ضد سرطان است. این ماده سرشار از خواص و کاربردهای فراوانی است که در بالا بیان کرده ایم.

از اسانس گریپ فروت می توان به صورت معطر، موضعی (هنگامی که با روغن حامل رقیق می شود) و به صورت خوراکی(در صورت استفاده از 100 درصد اسانس خالص و دارای درجه درمانی) استفاده شود. هنگام استفاده خوراکی از اسانس گریپ فروت، به یاد داشته باشید که فقط به 1-2 قطره نیاز دارید و مقادیر زیاد آن می تواند سمی باشد.

توصیه ما خرید اسانس گریپ فروت و لذت از فواید آن می باشد.

zeg

نوشته شده توسط
zeg