محصولات

اسانس بادام تلخ

اسانس بادام که از بادام به دست می آید دارای خواص بسیاری است، که می توان به خواص آن به عنوان ماده ضد عفونی کننده، تب بر، ضد باکتری، میکروب کش، قارچ کش، آرام بخش، بیهوشی، برافروختگی، ادرار آور، ضد مسکر، ضد سرطان و ضد اسپاسم اشاره کرد.

خرید اسانس بادام تلخ

برای خرید اسانس بادام تلخ با بهترین قیمت و بهترین کیفیت همین الان با شماره ما تماس بگیرید

09941413630

اسانس بادام تلخ

پنجاه درصد اسانس بدست آمده از بادام تلخ (با نام علمی amygdalus communis var. amara) حاوی سه بخش اصلی است، یعنی بنزالدئید، گلیکوزید آمیگدالین و سیانید هیدروژن (همچنین به عنوان اسید هیدروسیانیک یا اسید پروسیک شناخته می شود). در حالی که پنجاه درصد دیگر حاوی مونو است. اسیدهای چرب اشباع نشده و سایر اجزای مشابه با آنچه در بادام شیرین وجود دارد. تشخیص بادام تلخ از نوع شیرین آن از نظر شکل ظاهری بسیار دشوار است ، با این تفاوت که شکل بادام تلخ از بادام شیرین پهن تر و کوتاهتر است.

 

اسانس بادام تلخ حاوی برخی سموم کشنده است و بنابراین باید با نهایت دقت استفاده شود. بیشتر استفاده های دارویی آن محدود به استفاده خارجی است و در صورت نیاز، به مصرف خوراکی نیز در دوزهای بسیار کم استفاده می شود. مقدار مصرف کمی بیش از حد می تواند کشنده باشد. این روغن را نمی توان برای سلامتی مغذی خواند.

 

فواید اسانس بادام تلخ

این ماده حیرت انگیز فواید مختلفی برای سلامتی دارد. به همین دلیل خرید اسانس بادام تلخ طرفداران بسیاری دارد.

برخی فواید اسانس بادام عبارتند از:

 

1.رشد قارچ را مهار می کند

از زمان های بسیار قدیم، عناصر تلخ (به عنوان مثال کینین) همیشه به عنوان تب مایع استفاده می شده است. دلیل آن ممکن است این باشد که همه عناصر تلخ حاوی ترکیبات قلیایی هستند و ماهیت آنها کم و بیش سمی است. این سمیت و تلخی به طور موثری از رشد عفونت های ناشی از باکتری ها، پروتوزوئاها یا ویروس ها در بدن جلوگیری می کند و در نتیجه تب را کاهش می دهد. به همین دلیل، روغن بادام تلخ در دوزهای بسیار کم نیز به عنوان تب برای تب های مزمن استفاده شده است. چنین کاربردهایی اگرچه از نظر کاهش تب مفید هستند  اما می توانند اثرات منفی و سمی خود را بر روی بدن بگذارند.

 

2.کرمهای روده را از بین می برد

تلخی حاد و طبیعت سمی اسانس روغنی بادام تلخ در از بین بردن کرم روده بسیار موثر است، اما باز هم باید به مقدار بسیار کم تجویز شود.

 

3.اسپاسم را درمان می کند

همچنین گفته می شود اسانس روغنی بادام تلخ دارای خواص ضد اسپاسم است. میتوان آن را روی عضلات منقبض شده ماساژ داد.

 

4.باکتری ها را می کشد

دو بخش اسانس بادام تلخ، هیدروژن، سیانید و بنزالدهید، برای زندگی حیوانات و همچنین باکتری ها، میکروب ها، قارچ ها و ویروس ها بسیار سمی هستند. بنابراین، می توان از آن به عنوان یک ماده ضد باکتری، ضد ویروس و قارچ کش استفاده کرد. بنابراین، می تواند در بهبود بیماری های مرتبط با عفونت های ناشی از ویروس، میکروب و قارچ استفاده شود.

 

5.اثر آرام بخش دارد

ترکیب سمی گلیکوزید آمیگدالین که در این ماده وجود دارد، بر اعصاب تأثیر می گذارد و آنها را نسبت به هرگونه احساس، حتی درد حساس نمی کند. این امر باعث بی حسی و بیهوشی می شود. با این حال، باید فقط برای اهداف بی حسی موضعی از خارج استفاده شود. هیچ وقت نباید بلع را برای اهداف بیهوشی کامل انجام داد؛ زیرا می تواند کشنده باشد.

خرید اسانس بادام شیرین طرفداران بسیاری برای کسب آرامش دارد.

6.پاک کننده معده است

اسانس بادام تلخ از نظر طبیعت سمی، قابل هضم نیست و در صورت بلع باعث حرکات مکرر شل و استفراغ می شود. بنابراین از آن به عنوان یک تصفیه کننده موثر (نابجا) استفاده شده و می شود. تنها نکته این است که دوز مصرفی باید بسیار کم و ملایم باشد یا ممکن است اثرات بد زیادی داشته باشد.

 

7.ادرار را افزایش می دهد

بدن تمایل طبیعی به حذف مواد سمی دارد که از طریق عرق، ادرار و مواد دفع شده به داخل بدن رسیده است. به همین دلیل است که وقتی اسانس بادام تلخ به مقدار خیلی کمی بلعیده می شود، بدن تمایل دارد آن را از طریق تکرر ادرار بیرون بیندازد. این تکرر ادرار باعث کاهش وزن و آرامش بدن می شود. وقتی با اثرات بیهوشی و آرام بخشی این روغن ترکیب شود، می تواندفشار خون را کاهش می دهد.

8. موجب سلامتی پوست و مو می گردد.

استفاده از مخلوط های بسیار کم غلظت (بسیار ملایم) با آب بر روی پوست و مو، آنها را از عفونت میکروب ها، حشرات و قارچ ها مصون نگه می دارد.

ضمنا پوست و مو را لطیف می سازد.

 

سایر مزایا

اسانس بادام تلخ، پس از حذف اجزای سمی، برای طعم دادن به مواد خوراکی استفاده می شود. همچنین در تعدادی از صنایع به منظور طعم دهنده سازی استفاده می شود.

بنابراین خرید اسانس بادام تلخ گزینه عالی است.

نکات ایمنی

سیانید هیدروژن یک سم کشنده است و همینطور گلیکوزید آمیگدالین و بنزالدهید. بنابراین ، هم در موارد داخلی و هم در کاربردهای خارجی، باید بسیار مراقب باشید. یک اشتباه کوچک یا مصرف بیش از حد آن می تواند کشنده باشد. این دارو هرگز نباید به نوزادان، کودکان، افراد مسن یا افراد بیمار داده شود.

هنگام خرید اسانس بادام تلخ به کیفیت محصول توجه کنید و برای خرید اسانس بادام تلخ به مراکز معتبر مراجعه کنید.

ترکیب با سایر روغن ها

از روغن بادام به عنوان روغن حامل برای رقیق سازی اسانس های استفاده کنید.

با روغن های کاسیا، پرتقال و زردآلو مخلوط می شود.

توصیه ما خرید اسانس بادام تلخ و لذت از فواید آن می باشد.

zeg

نوشته شده توسط
zeg