محصولات

اسانس آویشن

اسانس های آویشن بیشماری وجود دارد. آویشن (Thymus vulgaris) یک گیاه کوچک و همیشه سبز بوته ای از خانواده (Lamiaceae Labiatae) است. این خانواده از گیاهان نعناع است و شامل بسیاری از گونه های اسانس ساز است که در رایحه درمانی استفاده می شود.

بوی اسانس آویشن مانند گیاهان گرم و پر ادویه، قدرتمند و سبز است. همچنین گونه هایی وجود دارد که، با یک دسته گل نرم و شیرین چندان قوی نیستند.

 

خرید اسانس آویشن

برای خرید اسانس آویشن با بهترین قیمت و بهترین کیفیت همین الان با شماره ما تماس بگیرید:

09941413630

اسانس آویشن چیست؟

آویشن یکی از قدیمی ترین گیاهان دارویی است .

آویشن از کلمه یونانی “thynos” گرفته شده است که به معنی عطر یا بخور است. برخی دیگر می گویند که این نام، از یونانی “thumus” به معنی شجاعت آمده است.

مصر باستان از آویشن در مراسم مومیایی خود استفاده می کردند، در حالی که یونانیان از آن به عنوان منبع شجاعت طرفداری می کردند. آویشن را می توان در معابد خود سوزاند و مردان یونانی آویشن را بر روی سینه های خود می مالیدند.

امپراطورهای روم به دلیل اعتقاد به جلوگیری از مسمومیت، آویشن را با وعده های غذایی خود مصرف می نمودند و همچنین آویشن را در معابد آنها به عنوان بخور می سوزاندند. آنها همچنین شاخه هایی از گیاه را برای احترام گذاشتن ارائه می دهند.

این اعتقاد که آویشن شجاعت ایجاد می کند در قرون وسطی بسیار شایع بود و جنگجویان آن را با خود به جنگ می برند.

این گیاه در طی طاعون سیاه در دهه 1340 از اهمیت زیادی برخوردار بود. حتی اگر مردم آن زمان تصوری از ترکیباتی که آویشن را بسیار قوی می کند نداشتند، آنها می دانستند که این ماده موثر است و از آن در ضماد روی زخم های باز استفاده می کردند.

پرستاران در دوران ویکتوریا نیز از آویشن برای همان مزایای ضد عفونی کننده استفاده می کردند و قبل از قرار دادن باند بر روی زخم ها، آن را در آب مخلوط شده با آویشن قرار می دادند.

گفته می شود که می توانید از آویشن برای گفتگو با فرشته ها استفاده کنید و قرار دادن یک شاخه آویشن در زیر بالش به شما کمک می کند تا از کابوس ها در امان بمانید.

بیش از 300 نوع از این گیاه پرکاربرد وجود دارد. آویشن معمولی به احتمال زیاد از آویشن وحشی (T. serpyllum) به وجود آمده است. آویشن وحشی که به عنوان مادر آویشن نیز شناخته می شود، اسانسی تولید می کند که از نظر تأثیر آویشن معمولی مشابه است. خرید اسانس آویشن همیشه مرسوم بوده است.

موارد استفاده از اسانس آویشن

آویشن نباید توسط زنان باردار استفاده شود و ممکن است باعث تحریک پوست شود. از طرف دیگر، آویشن لینالول بسیار ملایم تراست.

همانطور که گفته شد، همیشه یک تست پوستی را با هر اسانس جدید انجام دهید. زیرا ممکن است حساسیت ایجاد شود.

بنابراین قبل از خرید اسانس آویشن به دقت به کیفیت آن توجه کنید.

  • رایحه درمانی

اسانس آویشن در مبارزه با میکروب ها بسیار عالی است، بنابراین در ماه های سرماخوردگی و آنفلوانزا گزینه مناسبی برای پخش کننده(دستگاه بخور) شما است.

  • پخت و پز

آویشن گیاهی است که اغلب در آشپزخانه استفاده می شود و شما می توانید از اسانس آن نیز استفاده کنید. فقط یک قطره یک تن عطر و طعم به غذاهای خوش طعم شما می بخشد.

 

  • برای مو

آویشن لینالول باعث تحریک ساقه مو می شود. این می تواند یک افزودنی مفید برای شامپوها، نرم کننده ها و روغن های تهویه مطبوع باشد که برای جلوگیری از ریزش مو بکاربرده شده است.

اسانس های دیگر مناسب برای ریزش مو، شامل اسطوخودوس (Lavandula angustifolia) ، لیمو (Citrus limon) ، رزماری (Rosmarinus officinalis) و گیاه سنبل (Nardostachys jatamansi) است.

 

  • برای پوست

اگر پوستی چرب یا لکه دار دارید، سعی کنید اسانس آویشن را به رژیم مراقبت از پوست خود اضافه کنید.

روش های زیادی برای استفاده از اسانس ها روی پوست وجود دارد. می توانید کار ساده ای مانند افزودن چند قطره به مرطوب کننده دلخواه خود انجام دهید، یا صابون های خانگی خود را درست کنید. افراد بسیاری به همین دلیل از خرید اسانس آویشن استقبال نموده اند.

 

  • اسپری های اتاق

از اسپری های اتاق می توان در صورت نیاز به محلول های غلیظ و قوی تر استفاده کرد و شما می توانید  با این اسانس، هوا را از ویروس ها یا باکتری هایی که ممکن است به آن حمله کنند پاک کنید.

 

شما می توانید به تنهایی از آویشن استفاده کنید یا از ترکیب هم افزایی آویشن، جوانه میخک (Syzygium aromaticum) ، گیاه بادرنجبویه (Cymbopogon flexuosus / citratus)، پونه کوهی (Origanum vulgare) و پالماروسا (Cymbopogon martinii) بهره مند شوید.

فواید اسانس آویشن

آویشن دارای بسیاری از خصوصیات درمانی است و باید برای خرید اسانس آویشن آنها را بشناسید که عبارت است از:

  1. ضد درد
  2. ضد میکروبی
  3. ضد عفونی کننده
  4. ضد اسپاسم
  5. تحریک کننده سیستم ایمنی
  6. با ویروس هرپس سیمپلکس مبارزه می کند
  7. به پاک شدن گرفتگی تنفسی کمک می کند

 

از مدتها قبل برای رفع گرفتگی سیستم تنفسی از آویشن استفاده می شده است. این روش زمانی، درمانی برای سرفه سیاه و سل بود و از آن به صورت دم کرده، تنتور پماد و شربت استفاده شده است.

هنگامی که از برونشیت، سرفه، التهاب حنجره، التهاب لوزه یا گلودرد رنج می برید از این اسانس استفاده کنید و اجازه دهید خاصیت ضد سرفه و ضد احتقان آن حال شما را بهتر کند.

 

موش ها را دفع می کند

اسانس آویشن دافع طبیعی موش هستند. موش ها علاقه زیادی به آویشن ندارند، بنابراین افزودن چند قطره به یک پنبه و قرار دادن آن در جایی که متوجه می شوید که موش وارد آن می شود، آنها را از بین می برد.

 

از بروز عفونت جلوگیری می کند

آویشن ضد عفونی کننده است، بنابراین باعث شستشوی موثر زخم می شود. چند قطره اسانس آویشن به یک حوضچه آب اضافه کنید. یک حوله تمیز را در آب بچرخانید و با استفاده از آن زخم های سطحی، خراش ها و خراش ها را تمیز کنید.

از آویشن می توان در دهان شویه های خانگی در برابر عفونت های دهانی، نیز استفاده کرد.

 

درد دیسمنوره را کاهش می دهد

مطالعات انجام شده نشان می دهد که اسانس آویشن می تواند یک درمان مکمل موثر برای کنترل درد دیسمنوره (درد دوران قاعدگی) باشد.

به والدین و بانوان خرید اسانس آویشن برای درمان این گونه دردها توصیه می شود.

برای درمان اضطراب نافع است

مطالعه ای که در سال 2016 در مجله طب سنتی و مکمل منتشر شده است ، اثرات ضد اضطرابی احتمالی اسانس آویشن را بررسی کرده است.

محققان دریافتند این اسانس اضطراب را کاهش می دهد و به عنوان روش درمانی برای کاهش اضطراب نافع است.

 

نتیجه

اسانس گیاه آویشن سابقه ای طولانی و داستانی دارد. قرن هاست که در محافل آشپزی ، دارویی و حتی جادویی استفاده می شود.

انواع مختلفی برای انتخاب وجود دارد.

این اسانس مملو از خواص فوق العاده ای است که در این مقاله برایتان بیان کرده ایم.

توصیه ما خرید اسانس آویشن و بهره گیری از فواید آن است.

 

zeg

نوشته شده توسط
zeg