محصولات

اسانس کاج

اسانس کاج به طور معمول، با استفاده از تقطیر بخار بدست می آید. از شاخه و سوزن تازه اغلب برای استخراج روغن استفاده می شود. بسیاری از تولید کنندگان از مخروط های کاج برای بدست آوردن روغن استفاده می کنند و از آنجا که درختان کاج از نظر طبیعت بسیار فراوان هستند، روغن بسیار ارزان و در دسترس است. ب ما همراه باشید تا با خواص شگفت انگیز اسانس کاج آشنا شوید.

 

خرید اسانس کاج

برای خرید اسانس کاج با بهترین قیمت و بهترین کیفیت همین الان با شماره ما تماس بگیرید:

09941413630

اسانس کاج چیست؟

اسانس کاج از درختی که معمولاً با نام کاج شناخته می شود، بدست می آید که دارای نام علمی Pinus sylvestris است. اعتقاد بر این است که این درخت قبل از شیوع در مناطق مختلف جهان در اتریش و روسیه منشا گرفته است. اگر هنوز مطمئن نیستید که به چه درختی اشاره می کنیم، احتمالاً دیده اید که از آن به عنوان درخت کریسمس در سراسر دنیا استفاده می شود! یکی از دلایلی که روغن کاج به عنصر مهمی در سلامت مکمل تبدیل شده است، در دسترس بودن آن است. ساخت آن نسبتاً آسان است و درختان کاج به تعداد بسیار زیادی در سراسر جهان رشد می کنند.

فواید بی شمار اسانس کاج برای سلامتی، آن را به یکی از مهمترین اسانس های مورد استفاده در رایحه درمانی تبدیل کرده است. اسانس کاج با بسیاری از روغن های دیگر از جمله چوب درخت سرو، رزماری، لاواند، مریم گلی، لبدانوم و ارس به خوبی مخلوط می شود و بنابراین می توان از آن در رایحه درمانی استفاده کرد. سمیت بسیار کمی دارد، در نتیجه یکی از ایمن ترین اسانس هاست، اگرچه برخی از افراد حساس هستند و ممکن است هنگام استنشاق بیش از حد این روغن قدرتمند ، از تحریک تنفسی خفیف رنج ببرند.

فواید اسانس کاج برای سلامتی

فواید روغن اسانس کاج به خواص ضد باکتری، ضد درد، ادرار آور، انرژی زا، ضد عفونی کننده و معطر آن نسبت داده می شود. با خرید اسانس کاج می توانید از این فواید استفاده کنید. در زیر فواید اسانس کاج برای سلامتی توضیح داده شده است.

 

  • مراقبت از پوست

یکی از مهمترین فواید اسانس کاج در نقش آن در درمان مشکلات مختلف پوستی است. متخصصان پوست اغلب این روغن را برای درمان پسوریازیس، خارش، جوش، اگزما، بیماری های پوستی، پوست ضعیف، گال، زخم و کک تجویز می کنند. این یک پوست متعادل، صاف، تازه و براق به شما می دهد و همچنین می تواند به عنوان یک آنتی اکسیدان برای رادیکال های آزاد که تأثیر منفی بر روی پوست شما دارند، عمل کند. رادیکالهای آزاد به سلولهای سالم پوست حمله کرده و باعث جهش آنها می شوند؛ در نتیجه پیری زودرس، چین و چروک و افتادگی پوست ایجاد می شود. اسانس کاج می تواند با این اثرات منفی مقابله کند.

 

  • برنامه های آرایشی و بهداشتی

اسانس کاج همچنین دارای یک ماده مسحورکننده است و رایحه ای شیرین به مواد آرایشی می بخشد. همچنین برای ساخت عطر و محصولات معطر استفاده می شود. علاوه بر این، روغن اساسی کاج می تواند شپش را از مو پاک کند و به عنوان روغن ماساژ و حمام استفاده می شود. به همین دلیل است که شما معمولاً اسانس کاج را به عنوان بخشی از صابون ها و حتی محصولات تمیز کننده می بینید.

 

  • متابولیسم را تقویت می کند

اسانس کاج همچنین باعث افزایش متابولیسم و ​​افزایش سطح فعالیت شما می شود. همچنین به دلیل توانایی در درمان مشکلات روده ای در تصفیه بدن مفید است. ماهیت آن ادرار آور است و از طریق دفع ادرار به شما کمک می کند تا آب اضافی بدن شما خارج شود. با تحریک فراوانی و مقدار ادرار، اسید اوریک، آب اضافی، نمک و چربی بیشتری را از بدن خارج می کنید. همچنین کلیه ها را سالم نگه می دارد؛ زیرا مجبور نیستند سموم را بیش از یک بار فیلتر کنند. از اسانس کاج در صورت بروز مسمومیت غذایی نیز استفاده می شود؛ زیرا بدن را تحریک می کند تا فرآیند انجام دهد و همچنین سموم را با سرعت بیشتری از طریق ادرار دفع کند.

 

  • درد را تسکین می دهد

اسانس کاج یک مسکن در نظر گرفته می شود و بنابراین داروی خوبی برای افرادی است که از دردهای مفصلی، آرتروز و بیماری های روماتیسمی رنج می برند. علاوه بر اینکه ضد درد است، یک ماده ضد التهابی نیز محسوب می شود؛ به این معنی که التهاب و قرمزی مناطق آسیب دیده را کاهش می دهد و همزمان درد را از بین می برد.

خرید اسانس کاج برای افرادی اینچنین گزینه مناسبی می باشد.

  • استرس را برطرف می کند

این ماده حیرت انگیز، دارای برخی مزایای عاطفی نیز می باشد. این یک احساس انرژی ایجاد می کند و برای از بین بردن فشار روانی است. همچنین برای از بین بردن خستگی کلیه و شادابی روحیه شما به عنوان داروی عالی استفاده می شود. ماساژ دادن منظم با اسانس کاج می تواند به شما شفافیت ذهنی بدهد و اضطراب و تنش های عصبی را برطرف می کند.

تحقیقات نشان داده است که برای افرادی که از ضعف تمرکز و از دست دادن حافظه رنج می برند بسیار مفید است. اگرچه تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است، اما به طور سنتی در بسیاری از فرهنگ ها برای این منظور استفاده می شده است.

 

  • مراقبت از چشم

این اسانس تأثیر مثبتی بر سلامت چشم دارد. دژنراسیون ماکولا، آب مروارید و سایر شرایط مربوط به بینایی به دلیل وجود رادیکالهای آزاد در سیستم ما است که باعث تخریب سلولهای ما می شود. اسانس کاج با بهبود سلامت چشم و محافظت از آنها در برابر نارسایی طبیعی و مرتبط با سن ارتباط دارد.

 

  • عفونت ها را کاهش می دهد

اسانس کاج یک داروی طبیعی برای عفونت های مختلف از جمله عفونت های مجاری ادراری (UTI) است. این خاصیت محافظتی، به دلیل اجزای ضد باکتری آن است. برای کاهش عفونت چشم از خرید یک اسانس زردچوبه با کیفیت مطمئن شوید.

 

  • صدمات را درمان می کند

اسانس کاج ضد عفونی کننده است و به طور منظم برای درمان جوش، بریدگی، آسیب های ورزشی و پای ورزشکاران استفاده می شود. این تنها به دلیل خاصیت ضد عفونی کنندگی آن نیست، بلکه ابه دلیل  ویژگی های ضد قارچی آن نیزمی باشد. عفونت های قارچی از خطرناک ترین و دشوارترین شرایط برای درمان هستند و حتی می توانند کشنده باشند. بنابراین، استفاده از اسانس کاج برای پاکسازی سیستم از هرگونه عفونت قارچی ایده بسیار خوبی است.

 

  • مشکلات تنفسی را برطرف می کند

خرید اسانس کاج برای بهبود مشکلات تنفسی بسیار مفید است و معمولاً به عنوان دارویی برای سرماخوردگی و سرفه استفاده می شود. این ویژگی، به دلیل توانایی های آن به عنوان خلط آور است، به این معنی که بلغم و مخاط دستگاه تنفسی را شل می کند و از بین بردن آنها راحت تر می شود.

با کاهش میزان رسوب در مجاری تنفسی، بدن شما قادر است سریعتر با عفونت اولیه مبارزه کند و زمان بهبودی شما را کاهش دهد.

 

  • از بروز سنگ های کلیه جلوگیری می کند

روغن اساسی کاج برای کاهش التهاب کیسه صفرا و بروز سنگ های صفراوی عالی است. روغن کاج نیز به دلیل داشتن رایحه بسیار خوشایندی که دارد به بسیاری از محصولات خانگی اضافه می شود. اینها شامل اسپری های اتاق ، مایعات فرار و خوشبو کننده های اتاق است.

 

نکات ایمنی اسانس کاج

  • مصرف داخلی اسانس کاج می تواند خطرناک باشد؛ زیرا احتمال آسیب به کلیه وجود دارد.
  • برای خرید اسانس کاج به مراکز معتبر مراجعه کنید.
  • به افرادی که از اختلالات کلیوی رنج می برند نباید داده شود.
  • اسانس کاج می تواند باعث تحریک پوست بسیار حساس شود، بنابراین باید فقط به صورت رقیق شده استفاده شود.
  • به کودکان و افراد مسن نباید اسانس کاج داده شود زیرا ممکن است باعث فشار خون و تحریک شود.

کلام آخر

اگر به دنبال اسانسی با امتیازات خاص، هستید، از اسانس کاج لذت ببرید.

از جمله فواید اسانس کاج می توان به کاهش التهاب و قرمزی ناشی از آن، محافظت در برابر عفونت های سینوسی، پاک شدن مخاط و بلغم، درمان بیماری های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس، تقویت سیستم ایمنی بدن، مبارزه با عفونت های قارچی و ویروسی، تحریک ذهن و بدن و همینطور محافظت بدن و خانه از انواع میکروب ها اشاره نمود.

توصیه ما خرید اسانس کاج و استفاده از مزایای آن می باشد. 

zeg

نوشته شده توسط
zeg