محصولات

اسانس زردچوبه

اسانس زردچوبه ماده ای بسیار پرطرفدار می باشد که دارای فواید و کاربردهای زیادی برای سلامتی است، از جمله توانایی آن در کاهش التهاب، سم زدایی از بدن، جلوگیری از سرطان، بهینه سازی هضم، جلوگیری از ریزش مو، تحریک گردش خون، بهبود سلامت پوست، تقویت سیستم ایمنی بدن، محافظت از قلب می باشد. ضمنا، به غذا عطر و طعم داده و شناخت را تقویت می‌کند.

خرید اسانس زردچوبه

برای خرید اسانس زردچوبه با بهترین قیمت و بهترین کیفیت همین الان با شماره ما تماس بگیرید

09941413630

 

اسانس زردچوبه چیست؟

اسانس زردچوبه از ریشه گیاه زردچوبه گرفته شده است که نام علمی Curcuma longa را یدک می کشد. این از هزاران سال پیش بخشی مهم در عمل طب سنتی بوده است. این گیاه چند ساله بومی آسیا است، به همین دلیل زردچوبه (به عنوان ادویه) اغلب در بسیاری از غذاها یافت می شود. با این حال، ریزوم (ریشه) گیاه مملو از مواد مغذی و ترکیبات فعال منحصر به فردی است که مقدار عظیمی از فواید سلامتی را برای کسانی که مرتباً آن را مصرف می کنند، فراهم می کند.

اسانس زردچوبه از طریق فرآیند تقطیر با آب یا تقطیر بخار ریشه بدست می آید و دارای غلظت شدید سسکوئیترپن ها، زینگبرن، کورکومین، سینئول، بورنئول و اسید والریک در میان صدها مولکول دیگر است. خرید اسانس زردچوبه از دیرباز متداول بوده است.

روشهای استفاده از اسانس زردچوبه

این اسانس می تواند به صورت موضعی استفاده شود، همراه با غذا مصرف شود و یا حتی استنشاق شود. به این معنی که ده ها روش برای استفاده از این اسانس در زندگی روزمره شما وجود دارد.این ماده مغذی به راحتی جذب پوست می شود و به طور معمول برای موثر بودن به روغن حامل نیاز ندارد. اسانس زردچوبه را می توان در خانه تهیه کرد، اما نسبتاً ارزان است و به طور گسترده ای در دسترس است، بنابراین بیشتر کارشناسان، خرید این اسانس را پس از فرآوری توصیه می کنند.

مزایا و کاربردهای اسانس زردچوبه:

اسانس زردچوبه فواید و کاربردهای زیادی برای سلامتی دارد. قبل از خرید اسانس زردچوبه به خواص آن توجه بفرمایید. برخی از آنها عبارتند از:

 

  • التهاب را کاهش می دهد

آلفا-کورکومن موجود در اسانس زردچوبه با غلظت های بسیار بالایی وجود دارد و اصلی ترین ماده ضد التهابی موجود در این ماده معطر است. این ماده شیمیایی از کورکومین مشتق شده است که ماده موثره ادویه زردچوبه است و بسیاری از فواید آن را برای سلامتی تأمین می کند. این امر باعث می شود که روغن زردچوبه التهاب همراه با آرتروز، نقرس، سردرد، درد عضلانی، اختلالات مفصلی و بیماری های مختلف مزمن در سراسر بدن، از جمله التهاب دستگاه گوارش را تسکین دهد.

 

  • پتانسیل ضد سرطان

تحقیقات قابل توجهی در مورد اسانس زردچوبه و زردچوبه انجام شده است و خواص ضد جهش زایی این اسانس کاملاً مشخص شده است. اسانس زردچوبه نه تنها می تواند از تکثیر و تولید مثل سلولهای سرطانی در بدن جلوگیری کند، بلکه می تواند ساختارهای تولید کننده انرژی را نیز مختل کند. سلولهای سرطانی، باعث آپوپتوز میشود و عملکرد اسانس زردچوبه به عنوان یک درمان ثانویه برای انواع مختلف سرطان است.

 

  • گردش خون را تحریک می کند

اسانس زردچوبه به عنوان یک محرک شناخته می شود، زیرا نه تنها متابولیسم را افزایش می دهد، بلکه با کاهش تجمع پلاکت ها در رگ ها و رگ های خونی باعث سلامت قلب می شود. این می تواند باعث گردش بهتر خون در بدن شود.

با خرید اسانس زردچوبه گردش خون خود ررا می توانید تقویت کنید.

  • سم زدایی از بدن

یکی از مواد موثره موجود در اسانس زردچوبه ar-turmerone است که ارتباط مستقیمی با سلامت کبد و سم زدایی دارد. همچنین می تواند ادرار را به عنوان یک ماده ادرار آور تحریک کند، که باعث آزاد شدن بیشتر سموم، چربی ها و نمک های بدن می شود.

 

  • سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

تعداد کمی از اسانس به دلیل کیفیت ضد عفونی کننده، ضد میکروبی، ضد باکتری، ضد قارچ و ضد انگلی، در صنعت ایمنی بدن مورد اطمینان قرار می گیرند و از اسانس زردچوبه به طور گسترده در صنعت دارو استفاده می شود. هنگام بلع، حتی در مقادیر کم، مواد فعال موثر می توانند پشتیبانی جدی از دفاع طبیعی بدن شما داشته باشند.

 

  • هضم را بهبود می بخشد

Zingiberene بیش از 30٪ از ترکیبات اسانس زردچوبه را تشکیل می دهد و تأثیر زیادی بر روی دستگاه گوارش دارد. این ماده نه تنها می تواند باعث نفخ شکم و کاهش نفخ / گرفتگی شود، بلکه جذب مواد مغذی و روند هضم را نیز بهینه می کند.

 

  • مراقبت از مو

مدت هاست که از اسانس زردچوبه به عنوان درمانی طبیعی برای ریزش مو و طاسی مردانه استفاده می شود. اعتقاد بر این است که این نتیجه بسیاری از آنتی اکسیدان های موجود در این ماده فوق العاده است، که می تواند رشد مجدد سلول های سالم را تحریک کرده و عملکرد فولیکول های مو را تضمین کند. در حالی که عفونت ها و التهابات پوست سر را نیز از بین می برد.

 

  • مراقبت از پوست

استفاده موضعی از اسانس زردچوبه به لطف آنتی اکسیدان های غلیظ موجود در این اسانس مانند کورکومن، زینگبرن و سایر سسکوئیترپن ها همراه با یک روغن حامل می تواند به ظاهر و احساس جوانی پوست کمک کند. این ماده فوق العاده، می تواند خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود بخشد، چین و چروک ها را کاهش دهد و از پوست در برابر عفونت و تحریک محافظت کند. خرید اسانس زردچوبه به افرادی که طرفدار پوستی زیبا هستند توصیه می شود.

 

  • آلرژی را بهبود می بخشد

خواص تقویت کننده سیستم ایمنی اسانس زردچوبه، می تواند توانایی بدن در واکنش دقیق به مواد حساسیت زا را بهبود بخشد. به طور خاص، این اسانس می تواند با تنظیم پاسخ ایمنی، از شدت واکنش های آلرژیک بکاهد.

 

  • عملکرد شناختی را تقویت می کند

بسیاری از آنتی اکسیدان های موجود در اسانس زردچوبه با غلظت های بالا می توانند به جلوگیری از رسوب پلاک در مسیرهای عصبی کمک کرده و از بیماری های تخریب کننده عصب و زوال عقل جلوگیری کنند. استنشاق این ماده معطر به ویژه برای تقویت حافظه و تمرکز موثر است.

 

  • سلامت قلب را بهبود می بخشد

با کاهش تجمع پلاکت ها، کاهش فشار خون، کاهش التهاب و تحریک رشد سلول های قرمز خون جدید، اسانس زردچوبه می تواند در برابر تصلب شرایین، خستگی، ضعف، کم خونی، ضعیف شدن رگ های خونی، حمله قلبی، سکته مغزی و سایر بیماری های قلبی عروقی از بدن محافظت کند.

 

موارد آشپزی

 

اسانس زردچوبه فقط برای اهداف دارویی استفاده نمی شود. زیرا دارای عطر و طعم غنی و معطر است که می تواند غذاهای مختلف را تکمیل کند. زردچوبه اغلب به عنوان ادویه استفاده می شود، اما دوزهای غلیظ اسانس زردچوبه نیز می‌تواند در آشپزخانه شما مطلوب باشد! خرید اسانس زردچوبه جزو کارهای مهم آشپزان حرفه ای می باشد.

 

عوارض جانبی اسانس زردچوبه

مانند اکثر اسانس های ، اسانس زردچوبه نیز به دلیل قدرت و غلظت ترکیبات آلی، عوارض جانبی دارد. این عوارض جانبی شامل تحریک پوست، ناراحتی معده، حالت تهوع، افت فشار خون و التهاب، به ویژه در غشاها، مانند چشم یا دهان است.

در صورت ترکیب با روغن حامل بهتر است.

 

خطرات اسانس زردچوبه

  1. ناراحتی معده: برخی از افراد پس از مصرف اسانس زردچوبه، ناراحتی گوارشی گزارش کرده اند؛ اما این عمدتا زمانی است که مقدار زیادی از این اسانس مصرف شود. اگر مقدار مناسبی مصرف شود، این ماده می تواند باعث بهبود هضم و رفع ناراحتی معده شود.
  2. تحریک پوست: اگر به صورت موضعی روی پوست قرار گیرد، اسانس زردچوبه اغلب می تواند عفونت ها را از بین ببرد، پوست تمیز و سالم را تقویت کند و به عنوان قابض برای بستن منافذ پوست و کاهش خطر آکنه عمل کند. با این حال، برای تعیین اینکه آیا حساسیت آلرژیک دارید یا خیر، ابتدا باید مقدار کمی اسانس را به یک تکه پوست بمالید و چند ساعت صبر کنید تا ببینید آیا واکنشی دارد. علاوه بر این، روغن های حامل اغلب برای افرادی که پوست حساس تری دارند توصیه می شود.
  3. چشم، بینی، دهان: اسانس هر چقدر هم که سالم باشد می تواند باعث التهاب و تحریک غشای مخاطی، مانند چشم، بینی و دهان شود. از دست زدن به اسانس و مالیدن به چشم ها، یا بلعیدن تصادفی آن خودداری کنید؛ زیرا باعث واکنش های منفی می شود.
  4. فشار خون: شناخته شده است که اسانس زردچوبه فشار خون را کاهش می دهد و از قلب محافظت می کند، اما اگر از قبل داروی کاهش دهنده فشار خون استفاده می کنید، این امر می تواند باعث کاهش خطرناک فشار خون شود که منجر به غش، ضعف شناختی، گیجی و ضربان قلب نامنظم شود.
  5. بارداری: مانند هر اسانسی، در دوران بارداری نیز باید احتیاط زیادی انجام شود و اسانس زردچوبه هرگز نباید مصرف شود بدون اینکه با پزشک در مورد شرایط خاص خود صحبت کنید.

توصیه ما خرید اسانس زردچوبه و بهره گیری از خواص چشمگیر آن است.

zeg

نوشته شده توسط
zeg