مقالات

افزودن اسانس های گوناگون به عسل

آیا می خواهید یک ترفند جالب و جدید با اسانس ها امتحان کنید؟ این کار آغشته نمودن عسل با اسانس است.!

می پرسید عسل آغشته به اسانس چیست؟ خوب، حتماً در مورد تزریق گیاهان در عسل شنیده اید، درست است؟ این همان مفهوم است. فقط به جای گیاهان، از اسانس ها استفاده می شود.

اگر قبلاً این کار را انجام نداده اید، با ما همراه بمانید.

 

خرید انواع اسانس

برای خرید اسانس با بهترین قیمت و بهترین کیفیت همین الان با شماره ما تماس بگیرید

09941413630

 

افزودن اسانس به عسل

تزریق گیاهان یا ادویه جات عسل عمدتا برای اهداف آشپزی یا دارویی انجام می شود. اما، عسل آغشته به اسانس قابل خوردن نیست. به این دلیل که اسانس ها، خوراکی نیستند. حتی اگر از روغن های ارگانیک مانند روغن لیمو، روغن پونه کوهی و نعناع فلفلی استفاده میکنید، بهتر است از خوردن آن خودداری کنید؛ زیرا آنها بسیار قوی هستند.

به عنوان مثال، به این دلیل که برای تولید فقط 2 پوند روغن لیمو تقریباً 3000 پوست لیمو لازم است! قدرت یک قطره اسانس لیمو را تصور کنید. بنابراین، از مصرف اسانس ها پرهیز کنید؛ زیرا بسیار قدرتمند هستند.

مزایای تزریق اسانس در عسل

در اینجا برخی از مزایای آن ذکر شده است:

  • ماسک صورت

. یک شیشه کوچک عسل آغشته به روغن اساسی در کابینت حمام خود ذخیره کنید. هر زمان که صورت شما به ماسک نیاز داشت، از یک قاشق چای خوری از آن به عنوان ماسک صورت استفاده کنید.

  • درمان آکنه

می توانید از عسل آغشته به اسانس به عنوان درمان آکنه استفاده کنید. 1 قاشق چایخوری عسل آغشته به اسانس را روی صورت خود بمالید. بگذارید به مدت 5 دقیقه بماند و آن را بشویید. این کار، باعث کاهش التهاب آکنه شده و آکنه قرمز دردناک را آرام می کند و محل زخم های آکنه را به حداقل می رساند!

  • شستشوی صورت

آیا در مورد روش شستشوی صورت فقط با عسل اطلاعاتی دارید؟

عسل آغشته به اسانس، روشی مناسب برای تقویت شستشوی صورت با خواص غذایی و مغذی بیشتر است! تنها کاری که باید انجام دهید این است که 2 قاشق چایخوری عسل دم کرده را تهیه کرده و به مدت 2 دقیقه روی صورت خود بمالید. سپس آن را با آب خنک بشویید.

  • بهبود زخم ها

زخم ها را با استفاده از عسل آغشته به روغن ضروری درمان کنید!

عسل دارای خواص ضد باکتری طبیعی است و از قرن ها قبل به عنوان یک درمان طبیعی برای زخم ها استفاده می شود. افزودن اسانس ها ضد باکتری به عسل، باعث تقویت قدرت ترمیم و ضد باکتری عسل می شود.

  • تسکین دهنده اگزما و پسوریازیس

با استفاده از عسل تسکین دهنده مخلوط با اسانس، اگزما یا لکه های پسوریازیس، را آرام کنید. این مخلوط باعث تسریع در ترمیم، مرطوب سازی پوست و کاهش التهاب می شود.

  • شامپو

مثل شستن صورت با عسل ، چیزی به نام شامپو عسل وجود دارد. شما از عسل به عنوان شامپو استفاده می کنید. اما سعی کنید به جای استفاده از عسل ساده، عسل خود را با اسانس ها، مخلوط کنید تا دارای خواص یشتری شود!

  • رشد مو را تقویت می کند

درست است! عسل با تغذیه و تحریک فولیکول های مو باعث رشد مو می شود! عسل آغشته به اسانس ها را به عنوان ماسک تقویت کننده رشد مو استفاده کنید.

  • حمام تسکین دهنده

افزودن عسل به حمام روش خوبی برای زیبایی و مرطوب سازی پوست است. عسل همچنین یک امولسیون کننده مناسب برای اسانس ها است که به حمام شما اضافه می شود. هر هفته حدود ¼ فنجان عسل آغشته به اسانس، و 1 فنجان شیر به حمام خود اضافه کنید.

  • آرام نمودن تحریکات پوستی

با استفاده از عسل آغشته به اسانس ، هر نوع تحریک پوستی را آرام کنید. اعم از گزش اشک، تاول، زخم یا جوش های پوستی. ناحیه آسیب دیده را به سادگی بشویید، خشک کنید و سپس مقدار مناسبی از عسل آغشته به اسانس روی آن بمالید. سپس محل را با گاز پنبه بپوشانید.

 

اسانس های مناسب  برای مخلوط شدن با عسل شما

  1. اسانس اسطوخودوس، تسکین دهنده پوست ، ضد باکتری، مرطوب کننده، مناسب برای تحریکات پوستی، التهاب را کاهش می دهد.
  2. روغن ضروری درخت چای، ضد عفونی کننده قوی، آکنه را درمان می کند، برای بیماری های التهابی پوست، خارش را تسکین می دهد.
  3. اسانس شمعدانی، سبوم پوست را متعادل می کند، پوست را زیبا می کند، تولید کلاژن را تقویت می کند، برای آکنه های هورمونی مفید است.
  4. اسانس لیمو، پوست را لطیف می کند، لکه ها را محو می کند.
  5. اساس بابونه، باعث تحریک تحریکات پوستی، کاهش التهاب برای پوست های حساس می شود
  6. اسانس کندر، برای تسکین درد ، جای زخم ها را از بین می برد ، ضد پیری است.
  7. اسانس نعناع، آفتاب سوختگی را درمان می کند، درد را بی حس می کند، تحریکات پوستی را تسکین می دهد، پوست را خنک می کند، پوست را تون می کند.

یک نمونه از این مخلوط ها را به عنوان نمونه برایتان بیان میکنم:

وسایل مورد نیاز

½ فنجان عسل خام

10 قطره روغن اساسی اسطوخودوس

10 قطره روغن ضروری درخت چای

10 قطره روغن اساسی کندر

شیشه مناسب

 

روش تهیه

  • ½ فنجان عسل خام را در ظرف شیشه بریزید سپس مقدار مورد نیاز اسانس را اضافه کنید.
  • عسل آغشته به اسانس شما آماده است!
  • بگذارید اسانس ها حداقل 2-3 روز قبل از استفاده در عسل بماند.
  • در جای خشک و خنک نگه دارید. آب وارد آن نکنید.
  • این ماده، ماندگاری نامحدود دارد.

نکته مهم: به شیشه عسل مخلوط با اسانس خود برچسب بزنید تا کسی آن را نخورد.

کلام پایانی

من تا به حال برش های تازه زنجبیل را به دلیل سرفه و خواص درمانی سرماخوردگی در عسل تزریق کرده ام. خیلی هم موثر و خوشمزه بود!

سایر گیاهان یا ادویه هایی که می توانید در عسل وارد کنید، شامل دارچین، هل، جوانه های اسطوخودوس، رزماری، سیر، گلبرگ های گل رز، زردچوبه پودر شده، نعناع، مرهم لیمو، گلبرگ های بابونه و غیره است!

این کار را انجام دهید و از خواص شگفت انگیز آن لذت ببرید.

zeg

نوشته شده توسط
zeg