محصولات

اسانس بابونه رومی

اسانس بابونه یا بابونه یکی از قدیمی ترین گیاهان دارویی است که بشر آن را می شناسد. طی سالها بسیاری از داروهای مختلف بابونه تولید شده است و محبوب ترین آن به صورت چای گیاهی است که بیش از 1 میلیون فنجان در روز مصرف می شود. اما بسیاری از مردم نمی دانند که اسانس بابونه رومی حتی از چای موثرتر است و استفاده از آن به همان راحتی است. پیشنهاد ما خرید اسانس بابونه طبیعی است که خواص زیادی دارد.

شما می توانید با پخش آن در خانه یا استفاده موضعی روی پوست، در ایجاد آرامش در ذهن، تسکین مشکلات هضم، درمان بیماری های پوستی، کاهش التهاب و موارد دیگر، تمام مزایای بابونه را از اسانس آن دریافت کنید.

 

خرید اسانس بابونه رومی

برای خرید اسانس بابونه با بهترین قیمت و بهترین کیفیت همین الان با شماره ما تماس بگیرید

09224557038

 

فواید و کاربردهای اسانس بابونه رومی

 

10 مزیت اثبات شده اسانس بابونه عبارتند از:

1.با اضطراب و افسردگی مبارزه می کند

از اسانس بابونه رومی به عنوان آرام بخشی ملایم برای آرامش اعصاب و کاهش اضطراب استفاده شده است. استنشاق بابونه رومی یکی از بهترین روشهای استفاده از سانس برای اضطراب است. این عطر مستقیماً به مغز منتقل می شود و به عنوان محرک احساسی عمل می کند. تحقیقات نشان می دهد که از بابونه رومی برای تسکین علائم افسردگی و اضطراب در سراسر جهان، از جمله تعدادی از مناطق جنوب ایتالیا، ساردینیا، مراکش و برزیل استفاده شده است.

مطالعه ای در سال 2013 نشان داد که یک ترکیب اسانس آروماتراپی شامل اسطوخودوس، بابونه رومی و نرولی باعث کاهش سطح اضطراب در بیماران در بخش مراقبت های ویژه می شود. درمان رایحه درمانی به طور موثری میزان اضطراب را کاهش داده و کیفیت خواب بیماران را در ICU در مقایسه با مداخله معمول پرستاری بهبود بخشید.

 

2.به عنوان یک ضد آلرژی طبیعی عمل می کند

بخرید اسانس بابونه رومی که دارای خواص ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی است و معمولاً برای تب یونجه استفاده می شود برای آلرژی توصیه میشود. این ماده قدرت تسکین احتقان مخاط، تحریکات، تورم و بیماری های پوستی را دارد که با علائم آلرژی فصلی همراه است. هنگامی که به صورت موضعی استفاده می شود، روغن بابونه رومی به از بین بردن تحریکات پوستی ناشی از حساسیت کمک میکند.

 

3.به تخفیف علائم PMS کمک می کند

اسانس بابونه رومی به عنوان یک تقویت کننده روحیه طبیعی، به کاهش احساس افسردگی کمک می کند.  به علاوه خواص ضد اسپاسم آن باعث می شود گرفتگی های قاعدگی و دردهای بدن که معمولاً با PMS مرتبط هستند، مانند سردرد و کمر درد را تسکین دهد. خاصیت شل کنندگی آن، آن را به عنوان یک درمان ارزشمند برای علائم PMS تبدیل می کند و حتی می تواند به پاکسازی آکنه هایی که ممکن است در نتیجه نوسانات هورمون ظاهر شوند ، کمک کند.

 

4.علائم بی خوابی را کاهش می دهد

خواص آرامش بخش بابونه رومی باعث تقویت خواب سالم و مبارزه با بی خوابی می شود. یک مطالعه موردی در سال 2006 اثرات استنشاق اسانس بابونه رومی را بر خلق و خو و خواب بررسی کرد. نتایج نشان داد که داوطلبان خواب آلودگی و آرامش بیشتری را تجربه کرده و توانایی بالقوه آن را برای بهبود خواب و کمک به ورود به یک وضعیت آرام نشان می دهند.

5.سلامت پوست را تقویت می کند

بابونه رومی به دلیل خاصیت ضد التهاب و ضد باکتریایی پوست صاف، سالم و تسکین دهنده تحریکات است. این ماده به عنوان یک درمان طبیعی برای اگزما، زخم، نقرس، تحریکات پوستی، کبودی، سوختگی و حتی بیماری های پوستی مانند ترک خوردن نوک سینه، آبله مرغان، عفونت گوش و چشم، پیچک سمی و بثورات پوشک استفاده شده است.

 

6.از سلامت گوارش پشتیبانی می کند

از بابونه به طور سنتی برای بسیاری از بیماری های گوارشی، از جمله اختلالات گوارشی استفاده می شود که برای خرید اسانس بابونه طبیعی باید به عطاری ها مراجعه کنید. اسانس بابونه رومی حاوی ترکیبات آنودین است که ضد اسپاسم است و می تواند برای درمان یا تسکین مشکلات گوارشی مانند گاز، روده نشتی، رفلاکس اسید، سوء هاضمه، اسهال و استفراغ استفاده شود. این به ویژه در دفع گاز، تسکین معده و آرامش عضلات مفید است. بنابراین غذا می تواند به راحتی از طریق روده حرکت کند. به دلیل خواص آرامش بخشی، از بابونه رومی می توان به صورت داخلی و موضعی نیز استفاده کرد تا از حالت تهوع رهایی یافت.

 

7.سلامت قلب را ارتقا می دهد

بابونه رومی به دلیل دارا بودن مقادیر زیادی فلاونو، از محافظت قلبی عروقی برخوردار است، که نشان داده شده است به طور قابل توجهی مرگ و میر ناشی از بیماری عروق کرونر قلب را در صورت مصرف داخلی کاهش می دهد. به دلیل وجود فلاونوئیدها در اسانس بابونه رومی، فشار خون را کاهش می دهد و اثر آرام بخشی بر قلب می گذارد.

 

8. درد آرتروز را تسکین می دهد

یک مطالعه روی داوطلبان انسانی نشان داد که فلاونوئید های بابونه و اسانس های در زیر سطح به لایه های عمیق پوست نفوذ می کنند. این برای استفاده آنها به عنوان عوامل ضد التهاب موضعی که می توانند به طور موثر درد آرتروز را درمان کنند، مهم است. روغن بابونه رومی هنگام استفاده موضعی یا افزودن آن به حمام آب گرم به کاهش درد در کمر، زانو ها، مچ ها، انگشتان و سایر مناطق مشکل دار کمک می کند.

 

9.برای کودکان مفید است

قرن ها است که مادران از بابونه برای آرام کردن کودکان گریان، کاهش تب، از بین بردن گوش و تسکین ناراحتی معده استفاده می کنند. به دلیل توانایی کمک به کودکان مبتلا به ADD / ADHD ، اغلب “کودک آرام” نامیده می شود و یکی از لطیف ترین اسانس های کره زمین است که آن را برای نوزادان و کودکان عالی می کند.

مطالعه ای در سال 1997 اثرات عصاره بابونه و آماده سازی پکتین سیب را در 79 کودک مبتلا به اسهال حاد و غیر پیچیده بررسی کرد. محققان دریافتند که اسهال در کودکان تحت درمان با بابونه و پکتین به مدت سه روز زودتر از گروه دارونما پایان یافت. این نتایج شواهدی را نشان می دهد که می توان از بابونه به عنوان داروی طبیعی کولیک و برای درمان ناراحتی معده بر روی کودکان استفاده کرد.

 

10.فعالیت ضد سرطان را نمایش می دهد

مطالعات ارزیابی بابونه روی مدلهای بالینی پوست، پروستات، سرطان پستان و تخمدان اثرات مهاری رشد امیدوار کننده ای را نشان داده است. در مطالعه ای که در سال 2007 انجام شد، نشان داده شد که عصاره های بابونه باعث کاهش قابل توجهی در زنده ماندن سلول های مختلف سرطانی انسان می شوند. قرار گرفتن در معرض بابونه باعث آپوپتوز در سلولهای سرطانی می شود، این مطالعه نشان دهنده اولین نمایش اثرات ضد سرطانی بابونه است.

11.فواید دیگر اسانس بابونه

علاوه بر این از مزایای اسانس بابونه رومی این است که می تواند به درمان بواسیر کمک کند، بر سلولهای بتا لوزالمعده اثر محافظتی در کاهش استرس اکسیداتیو مربوط به قند خون، تسکین علائم واژن (التهاب واژن)، درمان سرماخوردگی و گلو درد کمک نماید و گرفتگی صدا را برطرف می کند. همچنین خرید اسانس بابونه را برای کاربرد های خوش بو کردن فضا استفاده میشود که از جنس شیمیایی آن استفاده میشود.

 

نحوه استفاده از اسانس بابونه رومی

اسانس بابونه رومی در فروشگاه های بهداشت و آنلاین موجود است. این ماده می تواند در هوا پخش شود، به صورت موضعی بر روی پوست قرار گرفته و به صورت داخلی مصرف شود. در اینجا چند روش آسان برای استفاده از روغن بابونه رومی آورده شده است:

 

  • برای مقابله با اضطراب و افسردگی، 5 قطره را پخش یا مستقیماً از بطری استنشاق کنید.
  • برای بهبود هضم و نشت روده، 2-4 قطره به صورت موضعی بر روی شکم قرار دهید. در صورت رقیق شدن با یک روغن حامل مانند روغن نارگیل، حتی می توان از آن در دوزهای پایین برای کودکان مبتلا به کولیک و اسهال استفاده کرد.
  • برای یک خواب آرام، روغن بابونه، 1-2 قطره بر روی شقیقه ها بمالید یا آن را مستقیماً از بطری استنشاق کنید.
  • برای کمک به آرامش کودکان، روغن بابونه رومی را در خانه پخش کنید یا 1-2 قطره را با روغن نارگیل رقیق کنید و مخلوط را به صورت موضعی در منطقه مورد نیاز قرار دهید (مانند شقیقه، معده، مچ، پشت گردن یا پایین پا).
  • برای استفاده به عنوان درمان خانگی آکنه، درمان انواع بیماری های پوستی و مبارزه با علائم پیری، 2-3 قطره به یک پنبه تمیز اضافه کنید و روغن بابونه را به محل مورد نظر بمالید، یا 5 قطره به شستشوی صورت اضافه کنید. اگر پوست بسیار حساسی دارید، قبل از استفاده موضعی، بابونه را با یک روغن حامل رقیق کنید.
  • برای بهبود سلامت قلب، 2-4 قطره به صورت موضعی بر روی قلب بمالید یا با قرار دادن آن در زیر زبان، بصورت خوراکی آن را استفاده کنید.
  • برای تسکین حالت تهوع، بابونه رومی را مستقیماً از بطری استنشاق کنید، یا آن را با زنجبیل، نعناع فلفلی و روغن اسطوخودوس ترکیب کرده و در هوا پخش کنید. همچنین می تواند به صورت موضعی روی شقیقه ها، برای کمک به حالت تهوع استفاده شود.
  • هنگام استفاده داخلی از هر اسانس، فقط از مارک های روغن بسیار مرغوب که 100 درصد خلوص دارند و توسط یک شرکت معتبر و قابل اعتماد ساخته شده اند، استفاده کنید.

 

اطلاعاتی درمورد اسانس بابونه

بابونه یکی از قدیمی ترین، پرمصرف ترین و مستند ترین گیاهان دارویی در جهان است که برای انواع مختلفی از برنامه های درمانی توصیه می شود. گیاهان بابونه عضوی از خانواده Asteraceae / Compositae هستند. دو نوع مشترک وجود دارد.

بابونه ای که امروزه به صورت دارویی استفاده می شود: بابونه آلمانی (chamomillarecutita) و بابونه رومی (chamaemelumnobile).

از اسانس رومی که به عنوان یکی از قدیمی ترین و همه کاره ترین اسانس ها در نظر گرفته می شود، به دلیل اثرات ضد اسپاسم به دلیل داشتن استرهای زیاد، در درمان انواع شرایط استفاده شده است. امروزه، در درمان طبیعی مشکلات سیستم عصبی، اگزما، تب، دل درد، نقرس، اضطراب و بی خوابی استفاده می شود.

 

تاریخچه

اگرچه آن را بابونه “رومی” می نامند، اما تاریخچه آن به عنوان یک گیاه معروف و پر کاربرد بسیار فراتر از روم باستان است. سوابق هیروگلیفی نشان می دهد که از بابونه حداقل 2000 سال به صورت آرایشی استفاده می شده است. پزشکان یونانی آن را برای تب و اختلالات زنان تجویز می کردند. و اگرچه “بابونه رومی” در آن زمان نام رسمی این گیاه نبود، این اصطلاح پس از جوانه زدن گیاه جوانه زنی در اطراف کولوسئوم روم در قرن نوزدهم نامگذاری شد. همچنین، از نظر تاریخی، بابونه به دلیل خاصیت لطیف و آرام بخشی که دارد، اسانس برای استفاده مادران با فرزندان بوده است.

بابونه برای اولین بار در مقادیر زیادی کشت شد تا در حدود قرن شانزدهم فروخته شود. رومی ها از بابونه برای طعم دادن به نوشیدنی ها و بخور دادن و همچنین یک گیاه دارویی برای مقابله با بیماری ها و تقویت طول عمر استفاده می کردند. بعد از خرید اسانس بابونه توسط انگلیسی ها، خصوصیات درمانی آن در سراسر اروپا گسترش یافت و سرانجام انگلیسی ها گیاهان بابونه را به آمریکای شمالی آوردند.

پزشکان در سراسر اروپا و در نواحی اولیه آمریکا، بابونه را در گروه دارویی خود قرار داده اند؛ زیرا به طور طبیعی و بدون عوارض جانبی، درد، التهاب، آلرژی و مشکلات گوارشی را درمان می کند. همچنین از آن به عنوان دئودورانت ، شامپو و عطر طبیعی استفاده میکنند.

هشدارها

از آنجا که روغن بابونه رومی یک امر منات است، به این معنی که جریان خون را در ناحیه لگن تحریک می کند، نباید در دوران بارداری استفاده شود. وقتی از روغن بابونه به صورت داخلی استفاده می کنید، این کار را یک بار تا دو هفته انجام دهید و فقط از اسانس با بالاترین کیفیت استفاده کنید.

 

نتیجه

بابونه یکی از قدیمی ترین ، پرمصرف ترین و مستند ترین گیاهان دارویی در جهان است که برای انواع مختلفی از برنامه های درمانی توصیه می شود و خرید اسانس بابونه در سراسر جهان رواج دارد.

برخی از مزایای اسانس بابونه رومی شامل توانایی آن در کاهش التهاب، تسکین افسردگی و اضطراب، تسکین گرفتگی عضلات و سایر علائم PMS ، درمان بیماری های پوستی و تقویت سلامت قلب است.

روغن بابونه رومی می تواند در خانه یا محل کار شما در هوا پخش شود، به صورت موضعی بر روی پوست قرار گرفته و حداکثر تا دو هفته به صورت خوراکی مصرف شود. توصیه می‌ کنیم با استفاده از این اسانس حیرت انگیز، زندگی خود را جذاب تر و شیرین تر نمایید.

zeg

نوشته شده توسط
zeg