محصولات

اسانس رز

شاعران و عاشقان مدتهاست فضایل گل سرخ را ویژه و فوق العاده می دانند، اما این گل چیزی فراتر از مجموعه ای زیبا از گلبرگ های معطر است.

چراکه سرشار از خواص و کاربردهای گوناگون است و ضمنا در رایحه درمانی اثری شگفت آور دارد. در این مقاله نگاهی دقیق به خواص به و کاربردهای اسانس رز خواهیم انداخت.

 

خرید اسانس رز

برای خرید اسانس رز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت همین الان با شماره ما تماس بگیرید:

09224557038

اسانس رز

طبق تحقیقات انجام شده، اسانس حاصل از گیاه گل رز دارای فواید فراوانی است. مزایای فیزیولوژیکی و روانی مشخصی در این زمینه وجود دارد

فواید اسانس رز چیست؟

با خرید اسانس رز می توانید از این فواید بهره مند شوید.

  • درد را تسکین می دهد

در یک مطالعه معتبر، کودکان بعد از عمل یا روغن بادام یا روغن گل رز استنشاق کردند. بیمارانی که در گروه استنشاق روغن گلاب بودند، کاهش قابل توجهی در میزان درد خود گزارش کردند. محققان معتقدند که اسانس گل رز مغز را برای ترشح اندورفین تحریک می کند که اغلب هورمون “احساس خوب” نامیده می شود.

بر اساس نتیجه این مطالعه، محققان پیشنهاد کردند که آروماتراپی با استفاده از اسانس گل رز می تواند روشی موثر برای تسکین درد در بیمارانی باشد که جراحی کرده اند.

 

  • تسکین از ناراحتی قاعدگی

در مطالعه ای که در سال 2013 انجام شد، بیماران با درد قاعدگی، ماساژ شکمی را برای تسکین ناراحتی خود انجام دادند.

یک گروه فقط با روغن حامل (روغن بادام) ماساژ داده شد، در حالی که گروه دیگر با روغن بادام به علاوه اسانس گل رز ماساژ داده شدند. گروه روغن گل رز نسبت به گروه روغن بادام، درد گرفتگی کمتری را در پی ماساژ گزارش کردند.

 

  • اضطراب و استرس را کاهش می دهد

روغن گل رز برای بسیاری از افراد اثر آرام بخشی دارد. در یک مطالعه منبع معتبر، محققان اسانس گل رز را روی پوست هر شرکت کننده قرار دادند و سپس اثرات آن را روی رایج ترین علائم اضطراب اندازه گیری کردند. فشار خون، ضربان قلب، میزان تنفس، سطح کورتیزول و سطح اکسیژن خون همه کاهش یافته است. افراد همچنین پس از درمان با اسانس احساس آرامش بیشتری کردند.

یک مطالعه دیگر با بیش از 100 زن در حال زایمان نشان داد که روغن گل رز اضطراب آنها را در هنگام زایمان کاهش می دهد.

 

  • خواص ضد باکتری، ضد قارچ دارد

محققان دریافته اند که اسانس مقطر گل رز می تواند در برابر طیف وسیعی از میکروب ها که باعث عفونت می شوند، موثر باشد. این ماده حاوی E. coli، و همچنین برخی از باکتری ها است که می تواند باعث عفونت های استاف (Staphylococcus) و گلودرد استرپتوکوک (Streptococcus) شود.

علاوه بر این، مطالعه نشان داد که روغن گل رز در برابر Candida albicans موثر است، که می تواند باعث عفونت های قارچی در دهان، روده و واژن شود.

افرادی که چنین مشکلاتی دارند با خرید اسانس رز می توانند آن را درمان کنند.

 

  • نیروی جنسی را افزایش می دهد

دو مطالعه نشان داده است که استنشاق روغن گل رز باعث افزایش میل جنسی و رضایت جنسی در مردان و به میزان کمتری در زنان می شود. یک مطالعه معتمد شامل شرکت کنندگان مرد مبتلا به یک اختلال افسردگی اساسی که از داروهای ضد افسردگی استفاده می کردند و مطالعه دیگر شرکت کنندگان زن با همان اختلال و همچنین داروهای ضد افسردگی را شامل شد.

محققان بر این باورند که ترشح دوپامین در مغز، به عنوان یک محرک شناخته شده، باعث افزایش میل جنسی می شود؛ در حالی که علائم افسردگی را به طور همزمان کاهش می دهد. به همین دلیل خرید اسانس رز گزینه مناسبی برای زوجین می باشد.

 

  • علائم افسردگی را کاهش می دهد

تعدادی از مطالعات بالینی نشان داده است که روغن گل رز به بهبود علائم افسردگی کمک می کند. در یک مطالعه، گروه کوچکی از زنان پس از زایمان تحت درمان افسردگی قرار گرفتند.

یک گروه علاوه بر درمان های معمول پزشکی رایحه درمانی نیز دریافت کردند. زنانی که از رایحه درمانی استفاده می کردند نسبت به زنانی که به تنهایی از داروهای معمولی استفاده می کردند، پیشرفت چشمگیری داشتند. همچنین مطالعات نشان داده است که روغن گل رز باعث ترشح ماده شیمیایی دوپامین می شود. محققان معتقدند این ماده شیمیایی نقشی اساسی در کمک به تسکین علائم افسردگی دارد.

 

نحوه استفاده از اسانس گلاب

روغن گل سرخ معمولاً بسیار گران و قوی است. چه بخواهید آن را استشمام کنید و چه روی پوست خود استفاده کنید باید رقیق شود.

برای ساخت حمام روغن گل رز ، 10 قطره روغن ضروری گل رز به روغن حامل اضافه کنید، سپس به یک وان آب گرم اضافه کنید. اسانس ها همیشه باید قبل از افزودن به آب، در روغن حامل رقیق شوند.

برای تهیه محلول پا، چند قطره روغن گل رز رقیق شده را به حمام پا اضافه کنید و پاها را به مدت 10 دقیقه خیس کنید.

برای درمان اضطراب، استرس یا افسردگی می توانید روغن گل رز را با استفاده از دستگاه پخش کننده استنشاق کنید یا آن را به آرامی بر روی سینه، گردن و مچ دست خود بمالید. حتماً قبل از تماس با پوست، آن را ابتدا با روغن حامل مانند روغن نارگیل، بادام یا جوجوبا مخلوط کنید. همچنین ممکن است از ماساژ روغن گل سرخ، که در آن اسانس گل رز به روغن ماساژ حامل اضافه می شود، بهره مند شوید.

 

نکات ایمنی

  1. قبل از استفاده از هر روش درمانی جایگزین یا مکمل، در مورد هرگونه شرایط پزشکی فعلی، تداخلات دارویی احتمالی یا عوارض جانبی با پزشک خود صحبت کنید.
  2. قبل از خرید اسانس رز از کیفیت آن اطمینان حاصل فرمایید.
  3. اگر می خواهید از هر نوع اسانسی را استنشاق کنید، به جای قرار دادن بینی خود داخل بطری، چند قطره را در دیفیوزر قرار دهید یا درب ظرف را بو کنید. استنشاق بیش از حد ممکن است شما را سردرد کند.
  4. اگر آن را مستقیماً به پوست خود می مالید، ابتدا از چند قطره روغن گل رز در روغن حامل مخلوط کنید تا از تحریک پوست جلوگیری شود.
  5. روغن گل سرخ مانند بسیاری از اسانس ها دیگر نباید خورده شود.
  6. برخی از روغنهای اساسی می توانند برای زنان باردار و شیرده مضر باشند (و نوزادان آنها). در نظر بگیرید که چه کسی ممکن است وارد محیطی شود که در آن روغنهای اساسی پخش می کنید.
  7. اگر در خانه شما کودکان خردسال یا حیوانات خانگی وجود دارد، بهتر است قبل از استفاده از اسانس با دامپزشک یا متخصص اطفال صحبت کنید؛ زیرا برخی روغن ها برای کودکان و حیوانات خانگی سمی هستند.

انجمن آمریکایی پیشگیری از ظلم به حیوانات توصیه می کند هنگام استفاده از اسانس ها در اطراف حیوانات خانگی این نکات را به خاطر بسپارید:

 

  • روغن حیوانی را مستقیماً روی حیوان خانگی خود قرار ندهید. قرار دادن روغن ضروری مستقیم روی کت یا پوست حیوان خانگی شما می تواند سمی باشد. علائم قرار گرفتن در معرض بیش از حد شامل راه رفتن ناپایدار یا بی حرکتی ، بی حالی یا افسردگی و افت دمای بدن است. اگر حیوان خانگی شما روغنهای اساسی مصرف کند ، ممکن است استفراغ و اسهال نیز مشاهده کنید.
  • حیوانات خانگی را از اتاقهایی که در آن از دیفیوزر استفاده می کنید دور نگه دارید. این امر به ویژه اگر حیوان خانگی شما سابقه مشکلات تنفسی داشته باشد بسیار مهم است. پرندگان به ویژه به مسائل تنفسی حساس هستند ، بنابراین از پخش کننده های اطراف آنها خودداری کنید.
  • پخش کننده خود را در مکانی نگه دارید که حیوانات خانگی نمی توانند به آن دسترسی پیدا کنند. اگر یک پخش کننده از بین برود ، مایع ریخته شده می تواند از طریق بالشتک های پنجه نرم جمع شود یا جذب شود.

آیا عوارض جانبی شناخته شده ای برای اسانس رز وجود دارد؟

در صورت استنشاق یا استفاده موضعی بر روی شخصی که هیچ آلرژی ندارد، هیچ عارضه جانبی شناخته شده ای از اسانس گل رز وجود ندارد.

خرید اسانس رز از یک فروشگاه معتبر شما را از عوارض جانبی حفظ می نماید.

با این حال، همیشه ایده خوبی است که قبل از استفاده از روغن برای اولین بار، از تست پوستی برای بررسی آلرژی استفاده کنید.

برای آزمایش روغن، کافی است مقدار کمی روغن گل رز رقیق شده (مخلوط با روغن حامل) را به پوست داخل آرنج خود بمالید. اگر ظرف چند ساعت خارش تورم یا قرمزی وجود نداشته باشد ، استفاده از روغن روی پوست احتمالاً بی خطر است.

روغن گل رزبه جای یک اسانس، یک روغن حامل محسوب می شود و به طور گسترده ای برای اهداف آرایشی استفاده می شود.

 

نکاتی برای خرید اسانس رز

اسانس گل رز را می توانید در فروشگاه های مواد غذایی طبیعی بیابید و یا روغن گل رز را بصورت آنلاین خریداری کنید.

به دنبال بطری های کهربای تیره یا آبی تیره باشید، زیرا نور به اسانس ها آسیب می رساند.

هنگام خرید بررسی کنید که آیا اسانس با یک روغن گیاهی ترکیب شده است یا خیر. یک قطره کوچک روی یک تکه کاغذ قرار دهید و به دنبال یک حلقه روغنی باشید، که می تواند به معنی رقیق شدن روغن باشد.

 

کلام نهایی

اگرچه برای تأیید برخی از مزایای اسانس رز تحقیقات بیشتری لازم است، اما از روغن گل رز می توان به طور موثر برای اضطراب، استرس، افسردگی و کاهش درد، افزایش میل جنسی و محافظت در برابر باکتریها و قارچهای مضر استفاده کرد. خواص بیشتر و روشهای استفاده را در بالا برایتان ذکر کرده ایم.

از این اسانس معطر و سرشار از خواص، استفاده کنید و از زندگی بیشتر لذت ببرید.

توصیه ما خرید اسانس رز و استفاده از آن است.

zeg

نوشته شده توسط
zeg