محصولات

اسانس نعنا فلفلی

اسانس نعنا فلفلی، رایحه ای دلپذیر و خواصی حیرت انگیز دارد. مطالعات اخیر علمی، 16 ترکیب مختلف را در ویژگیهای خاص اسانس نعنا نعنا کشف کرده است. در آزمایشگاه مشخص شده است که نعنا فلفلی دارای خواص ضد ویروسی، ضد میکروبی و حتی آنتی اکسیدانی است.

با ما همراه باشید تا با خواص و کارکردهای این اسانس شگفت انگیز، آشنا شوید.

 

خرید اسانس نعنا فلفلی

برای خرید اسانس نعنا فلفلی با بهترین کیفیت و قیمت با تماس بگیرید:

09941413630

اسانس نعنا فلفلی

نعنا فلفلی (Mentha piperita) گیاهی بومی آسیا و اروپا است و معمولاً به عنوان طعم دهنده مواد غذایی یا مواد تشکیل دهنده محصولات بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد. از نعنا فلفلی که به دلیل اثرات تقویت کنندگی و خنک کنندگی شناخته می شود، به عنوان یک گیاه دارویی برای درمان مشکلات دستگاه گوارش مانند نفخ، سوء هاضمه، سندرم روده تحریک پذیر، گرفتگی های قاعدگی، حالت تهوع و استفراغ استفاده می شود.

امروزه، اسانس نعنا را می توان در مواد مالش قفسه سینه، مواد آرایشی، کرم ها یا پماد های معطر یافت. این ماده معطر، از طریق تقطیر بخار به دست می آید. روغن ضروری نعنا فلفلی، ترکیبی از نعنا و آب است. ضمنا، از اسانس نعنا می توان به طور موضعی برای تسکین درد عضلات یا عصب استفاده کرد.

 

موارد استفاده اسانس نعنا فلفلی

استفاده از اسانس ها را می توان از زمان یونان باستان برای امور مذهبی، دارویی یا آرایشی دانست. به عنوان یک روغن همه کاره، انواع مختلفی از اسانس نعنا استفاده می شود که به راحتی می توان آنها را در برنامه روزمره قرار داد.

قبل از خرید اسانس نعنا فلفلی با این نکات آشنا شوید:

  • رایحه درمانی

اسانس معطر نعنا که بیشتر در رایحه درمانی استفاده می شود می تواند به یک پخش کننده یا آب بخار افزوده شده و برای اهداف درمانی استنشاق شود. برای کسانی که به دنبال افزایش انرژی یا احساس شارژ مجدد هستند، 3-5 قطره را در دیفیوزر یا آب گرم قرار دهید و اجازه دهید بخار در اطراف اتاق گردش کند.

  • مناسب برای ماساژ

اسانس نعنا به عنوان عطر و بویی آرام بخش مورد توجه قرار گرفته است و هنگامی که به صورت موضعی استفاده شود، احساس خنک کننده دارد. برای یک روغن ماساژ نعنا طبیعی ، 2-4 قطره نعنا فلفلی را با 2 قاشق غذاخوری از یک روغن حامل مانند روغن انگور، روغن زردآلو یا روغن گلرنگ مخلوط کنید.

برای خرید اسانس نعنافلفلی و استفاده آن برای ماساژ عجله کنید.

  • ضد عفونی کننده

علاوه بر رایحه تقویت کننده، روغن ضروری نعنا فلفلی، همچنین می تواند به کاهش التهاب یا خشکی پوست شکسته کمک کند.

6-8 قطره روغن اساسی نعنا را با 2 قاشق غذاخوری از روغن بادام شیرین یا روغن نارگیل مخلوط کنید. آن را روی ناحیه قرار داده و تا زمانی که کاملاً جذب پوست شود، ماساژ دهید. اما اسانس نعنا را روی زخم باز قرار ندهید.

 

  • درمان مشکلات گوارشی

به طور سنتی برای آرام کردن حالت تهوع یا کمک به هضم غذا، اسانس نعنا فلفلی می تواند استنشاق  یا به صورت موضعی استفاده شود؛ تا به کاهش علائم کمک کند. 4-6 قطره اسانس نعنا فلفلی را روی معده یا قفسه سینه ماساژ دهید. این اسانس حیرت انگیز، همچنین می تواند به بهبود علائم سوء هاضمه، گاز یا اسهال کمک کند.

 

  • درمان احتقان

یکی از اجزای فعال در این اسانس، نعنا است، که می تواند در هنگام استنشاق یا استفاده موضعی از رفع گرفتگی آن کمک کند. به همین دلیل خرید اسانس نعنافلفلی طرفداران بسیاری دارد.

 

  • تسکین سردرد

از همین مخلوط می توان برای تسکین سردرد نیز استفاده کرد. به راحتی و با اجتناب از چشم، ترکیب ضد احتقان را به شقیقه های خود ماساژ دهید.

سردرد موضوعی رایج است که به طور گسترده در بین تمام سنین و جنسیت گزارش شده است و کسانی که از سردرد یا میگرن رنج می برند، اغلب به دنبال داروی ضد درد می روند. ممکن است بخواهید یک ماده طبیعی را نیز امتحان کنید؛ زیرا معتبرترین مارک ها نیز بدون عوارض جانبی نیستند. بنابراین استفاده از این اسانس کمک کننده خوبی است.

  • خنک کننده

اسانس نعنا فلفلی که به دلیل اثرات خنک کنندگی شناخته شده اند، می توانند از گرما راحت شوند و به کاربران کمک کنند تا احساس نشاط کنند. 5-4 قطره را با آب در بطری اسپری مخلوط کرده و روی بدن اسپری کنید. اما از چشم، دهان یا زخم های باز محافظت کنید.

 

  • بهبود نفخ و گاز

در مطالعات حیوانی نشان داده شده است که نعنا فلفلی عضلات معده را شل می کند و باعث عبور گاز و تسکین احساس نفخ می شود. علاوه بر این، نعنا فلفلی می تواند تولید و حرکت صفرا را افزایش دهد که می تواند سوء هاضمه را تسکین دهد.

 

  • بهبود علائم روده تحریک پذیر

چندین مطالعه انسانی نشان داده است که کپسول های نعنا فلفلی با روکش روده ای خاص 75٪ از علائم بیماران مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر را پس از دو هفته بهبود بخشیده است.

 

  • بهبود سردرد

اسانس نعنا هنگامی که روی پوست قرار می گیرد، اثر خنک کننده یا تسکین دهنده دارد. در تحقیقی ، مشخص شد که استفاده از اسانس نعنا روی شقیقه های پیشانی باعث افزایش قابل توجه جریان خون در ناحیه پیشانی می شود. افزایش جریان خون در منطقه به کاهش علائم سردرد کمک می کند.

 

  • کاهش خستگی

در یک کارآزمایی بالینی مقدماتی، محققان اثر استنشاق اسانس نعنا در خواب آلودگی روزانه را مطالعه کردند. در مقایسه با گروه دارونما، داوطلبانی که تنها 11 دقیقه نعنا فلفلی استنشاق کردند، به طور قابل توجهی کمتر از نمونه های خود خواب بودند.

 

  • کاهش حالت تهوع

در سال 2012، یک مطالعه بالینی ادعا کرد که نعنا فلفلی به کاهش احساس حالت تهوع کمک می کند. این مطالعه شرکت کنندگان را از مراکز مراقبت ها، که به دلیل شرایط و درمان های معمول سرطان، دائماً با حالت تهوع روبرو می شوند، انتخاب نمود.

پس از یک ماه و نیم، 83٪ از شرکت کنندگان در هنگام استنشاق اسانس نعنا فلفلی قبل و بعد از روال درمان خود، کاهش حالت تهوع را گزارش کردند.

 

  • بهبود حافظه

این اسانس باعث بهبود خلق و خو و حتی بهبود عملکردهای شناختی می شوند. اسانس نعنا فلفلی می تواند بر خلق و خوی تأثیر مثبت بگذارد و عملکرد ذهنی یا حافظه را افزایش دهد.

 

عوارض جانبی اسانس نعنا

در حالی که روغنهای اساسی به طور کلی بی خطر تلقی می شوند، اما ممکن است از طریق استنشاق یا استفاده موضعی، عوارض جانبی ایجاد کنند. بنابراین باید قبل از استفاده موضعی رقیق شود. بنابراین پس از خرید اسانس نعنا فلفلی آن را رقیق بفرمایید و سپس مصرف نمایید.

 

نکات ایمنی

  • مصرف اسانس ها توصیه نمی شود مگر اینکه تحت نظارت مستقیم ارائه دهنده خدمات بهداشتی باشد. همیشه دستورالعمل های برچسب را قبل از استفاده بخوانید و دنبال کنید.
  • برای خرید اسانس نعنا فلفلی به یک مرکز معتبر مراجعه کنید.
  • اسانس نعنا نباید در کودکان زیر 6 سال تجویز شود زیرا باعث اسپاسم می شود و می تواند تنفس را متوقف کند.
  • روغنهای ضروری را همیشه دور از دسترس کودکان نگهداری کنید. زنان باردار و شیرده قبل از استفاده از اسانس نعنا فلفلی باید با پزشک خود مشورت کنند.

 

نتیجه

اسانس نعنا فلفلی بسیار پرطفدار است زیرا عطر و ویژگیهای جذابی دارد. برای مثال، این ماده به دلیل خاصیت خنک کنندگی مورد توجه قرار گرفته است، که در صورت استنشاق یا استفاده از آن در خارج، به کاهش بیماری هایی مانند حالت تهوع ، ناراحتی معده یا سایر مشکلات دستگاه گوارش کمک می کند. اسانس نعنا فلفلی که می تواند به شما در داشتن زندگی بهتر کمک کند.

برخی از فواید روغن اسانسی نعنا فلفلی را در بالا بیان کرده ایم. امیدواریم از رایحه دلچسب و خواص فوق العاده آن لذت ببرید.

توصیه ما خرید اسانس نعنا فلفلی و استفاده از مزایای حیرت انگیز آن است.

zeg

نوشته شده توسط
zeg