محصولات

اسانس فلفل سیاه

اسانس فلفل سیاه، ماده ای دلچسب و مفید برای انسانهاست و مشتاقان بسیاری در سراسر جهان به خود اختصاص داده است.

فلفل سیاه (Piper nigrum) در کشورهای گرمسیری کشت می شود؛ اما بومی هند است. علاوه بر آن، این اسانس فرار عمدتا در چین، اندونزی، ماداگاسکار، مالزی و سریلانکا تولید می شود. اسانس فلفل، خواص و کاربردهای فراوانی دارد که برایتان بازگو می کنیم.

 

خرید اسانس فلفل سیاه

برای خرید اسانس فلفل سیاه با بهترین قیمت و بهترین کیفیت همین الان با ما تماس بگیرید:

09941413630 

 

اسانس فلفل سیاه

اسانس ها محصولاتی بسیار پر طرفدارند که از جمله آنها می توان به اسانس فلفل سیاه اشاره نمود، چراکه خواص و رایحه ای حیرت انگیز دارد.

 

فلفل سیاه چیست؟

از فلفل در طول تاریخ به ویژه در طب آیورودا بسیار استفاده می شده است. برای بیش از 4000 سال، هر دو فلفل سفید و سیاه در درمان بیماریهایی از قبیل وبا، اسهال خونی و مالاریا گرفته تا اسهال و سایر مشکلات گوارشی استفاده کرده اند.

یونانی ها از فلفل برای تسکین تب و تقویت معده استفاده می کردند. هندیان معتقدند که بلعیدن 7-9 دانه در روز به راهبان هایی که مسافت بسیاری با پای پیاده پیموده اند “استقامت چشمگیری” می بخشد.

امروزه از دانه های فلفلی در محافل آشپزی بسیار استفاده می شود و بسیاری از آشپزهای خانگی وجود ندارند که به عنوان بخشی از پخت و پز روزانه خود از فلفل استفاده نکنند.

 

فواید اسانس فلفل سیاه

فواید روغن ضروری فلفل سیاه بسیار است. این یک روغن ضد درد ، ضد عفونی ، ضد عفونی کننده است که به عنوان یک تحریک کننده سیستم ایمنی ، ادرار آور ، عصبی و … عمل می کند. در اینجا فقط نمونه ای از کارهای شگفت انگیزی است که فلفل سیاه می تواند انجام دهد.

بنابراین خرید اسانس فلفل سیاه طرفداران بسیاری دارد.

1. گرم کننده بدن

فلفل سیاه یک روغن گرم کننده است که می تواند برای کسانی که از دیابت خردسالی رنج می برند مفید باشد. این وضعیتی است که اغلب باعث درد و بی حسی اندام می شود.

ماساژ دادن بازوها و پاها با ترکیبات این اسانس، گردش خون را افزایش داده و خون و احساس را به دست و پا برمی گرداند.

 

2. ماساژ برای درمان یبوست

از تغییرات رژیم غذایی گرفته تا نشستن طولانی مدت و موارد گوناگون دیگر می توانند منجر به یبوست شوند.

مصرف ملین های تجاری باعث می شود که روده ها دیگر کار خود را به طور مثر انجام ندهند، بنابراین باید آخرین چاره ای باشد که به میزان کم استفاده می شود.

ماساژ با اسانس فلفل سیاه، می تواند به انسداد و حرکت در روده کمک کند. هنگام ماساژ روده ها، از حرکت عقربه های ساعت استفاده کنید و آنها را به سمت پایین قسمت لگن دنبال کنید.

ماساژ باید تا حد ممکن عمیق و بدون ایجاد ناراحتی و درد انجام شود. این کار تا سه مرتبه در روز قابل انجام است.

 

3. درمان ریزش مو

کسانی که دچار ریزش مو هستند، نگاه کردن به آینه می تواند باعث نگرانی شود. علاوه بر تغییرات در رژیم غذایی و سایر اقدامات پیشگیرانه مانند انتخاب دقیق محصولات مراقبت از مو برای کاهش استفاده از مواد شیمیایی، اسانس فلفل به کاهش ریزش مو و حتی رشد مجدد مو کمک می کند.

این افراد با خرید فلفل سیاه و استفاده از آن می توانند ریزش موی خود را درمان کنند.

4. کمک به ترک سیگار

اسانس فلفل سیاه برای کسانی که سعی در ترک سیگار دارند می تواند کاملا مفید باشد. پخش فلفل سیاه یا استنشاق آن می تواند باعث کاهش ولع مصرف سیگار شود. کافی است یک یا دو قطره فلفل سیاه به دستمال یا گلوله پنبه اضافه کنید و هنگام هوس، آن را بو کنید.

این یکی از بهتریناسانس ها برای استعمال دخانیات است، زیرا به شما کمک می کند تا با خستگی مقابله کرده و ضمن کاهش استرس ناشی از ترک نیکوتین، انرژی را نیز افزایش می دهد.

 

5. تسکین گرفتگی عضلات

از آنجا که فلفل سیاه یک مسکن طبیعی است، در هنگام مقابله با هر چیزی از گرفتگی عضلانی منظم گرفته تا درد دیسمنوره انتخاب بسیار خوبی است.

لازم است که در روغن حامل رقیق شود و یا در کمپرس برای تسکین درد، استفاده گردد. افرادی که درد دارند با خرید اسانس فلفل سیاه التیام می یابند.

 

6. کاهش تورم

فلفل سیاه به عنوان یک ادرار آور طبیعی، ماده ای عالی در زمان تجمع مایعات است. به عنوان مثال، در بارداری ، احساس تورم پا و مچ پا کاملاً معمول است. دستورالعمل زیر را می توان برای کمپرس سرد یا حمام پا در یک کاسه آب خنک استفاده کرد:

  • 3 قطره لیمو (لیمو مرکبات)
  • 2 قطره دانه گشنیز (Coriandrum sativum)
  • 2 قطره اسطوخودوس (Lavandula angustifolia)
  • 1 قطره فلفل سیاه (Piper nigrum)

 

7. محرک سیستم گردش خون

گردش خون ضعیف می تواند مجموعه ای از مشکلات را ایجاد کند. درست مانند افرادی که دیابت دارند، ممکن است درد و بی حسی در اندام های انتهایی وجود داشته باشد.

فلفل سیاه علاوه بر اینکه پمپاژ خون و لنف را به حرکت در می آورد، از خستگی که اغلب با سیستم کند رخ می دهد، جلوگیری می کند. مخلوط های ماساژ روش های خوبی برای دریافت این مزایا هستند.

8. نگهدارنده غذا

در سال 2015، محققان تصمیم گرفتند تا تعیین کنند که آیا از روغنهای فرار فلفل سبز و سیاه می توان به عنوان عوامل مبارزه با فساد مواد غذایی استفاده کرد.

آنها مواد شیمیایی شیمیایی روغنها را جدا کرده و تعیین کردند که آیا افزودن آنها به سوپ مرغ مانع رشد میکروارگانیسمهایی می شود که منجر به فساد می شوند. دانشمندان با موفقیت ثابت کردند که روغنهای فرار در جلوگیری از رشد ارگانیسم ها از جمله استافیلوکوکوس اورئوس موثر هستند. آشپزهای بسیاری با خرید اسانس فلفل سیاه غذاهای لذیذی طبخ می کنند.

 

9. تسکین گردن درد

در سال 2014، 60 بیمار مبتلا به گردن درد به طور تصادفی به دو گروه تقسیم شدند. گروه کنترل، کرم بدون بو دریافت کردند.

گروه آزمایش کرم دریافت کردند که شامل سه درصد غلظت اسانس ها بود. که فلفل سیاه ، اسطوخودوس ، نعناع فلفلی و مرزنجوش بودند.

به شرکت کنندگان دستور داده شد که روزانه دو گرم از کرم را پس از استحمام یا دوش گرفتن به مدت چهار هفته استفاده کنند.

در پایان ، محققان نتایج را با دامنه حرکتی ، آستانه درد و مقیاس دیداری بصری شرکت کننده مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

آنها دریافتند که کسانی که در گروه آزمایش بودند، در علائم خود پیشرفت چشمگیری داشتند. نتیجه گیری این است که اسانس ها در صورت استفاده موضعی می توانند در کاهش موثر درد گردن مفید باشند.

 

نتیجه

  • اسانس روغنی فلفل سیاه (Piper nigrum) به دلیل بسیاری از خصوصیات انتخاب عالی برای پزشک خانگی است.
  • این ماده، یک مسکن است که می تواند به درد عضلات، روماتیسم، دیابت، دیسمنوره و غیره کمک کند.
  • این اسانس اثرات مفیدی بر روی سیستم گردش خون دارد. باعث حرکت خون و لنف می شود و می تواند به شرایط مرتبط با دیابت و گردش خون کم، کمک کند.
  • برای افراد سیگاری، فلفل سیاه می تواند در کاهش شدت ولع مصرف و کاهش استرس در ترک نیکوتین مفید باشد.
  • از مزایای فلفل سیاه می توان از طریق ماساژ در صورت رقیق شدن در حامل، بهره برد.
  • همچنین می تواند از آن برای استنشاق و جذب در دو روش استفاده شود و یا در آروماتراپی یا روی دستمال یا پنبه برای استنشاق قرار گیرد.

 

نکات قابل توجه در مورد اسانس فلفل سیاه

این اسانس نباید مرتب استفاده شود و می تواند باعث تحریک پوست شود. تست همیشه باید انجام شود. کسانی که از داروهای هومیوپاتی استفاده می کنند، نباید از این اسانس پر خاصیت فلفل سیاه استفاده کنند.

هنگام خرید اسانس فلفل سیاه به کیفیت آن توجه فرمایید.

 

توصیه ما اینست که با خرید اسانس فلفل سیاه از مزایای شگفت انگیز آن لذت ببرید.

 

 

 

zeg

نوشته شده توسط
zeg