محصولات

اسانس وانیل

یکی از رایحه های رایج در سراسر جهان،عطر دل انگیز وانیل می باشد. نحوه رشد گیاه وانیل (Vanilla planifolia) چیزی غیر معمول است. به عنوان بخشی از خانواده ارکیده، وانیل برای اولین بار توسط آزتک ها در مکزیک باستان استفاده شد. این گیاه معطر، سرشار از خواص حیرت انگیزی است که آن را بسیار محبوب ساخته است. در ادامه خواص و موارد استفاده آن را، برایتان بازگو می کنم.

 

خرید اسانس وانیل

برای خرید اسانس وانیل با بهترین قیمت و بهترین کیفیت همین الان با شماره ما تماس بگیرید:

09941413630

اسانس وانیل

فقط یک زنبور عسل می تواند گل وانیل را که فقط برای یک روز در سال شکوفا می شود، گرده بزند. سپس گل های گرده دار میوه ای تولید می کنند که غالباً دانه وانیل نامیده می شود. این لوبیا (هنگامی که درمان شد) طعم و بویی را که ما به عنوان وانیل می شناسیم نگه می دارد. امروزه، تولید تجاری وانیل نیاز به گرده افشانی توسط دست انسان دارد. به دلیل این فرایند پر زحمت و محدود بودن زمان شکوفه گل، وانیل بعد از زعفران دومین ادویه گران قیمت در جهان است.

توجه به این نکته مهم است که این اسانس پرطرفدار یک محصول جانبی طبیعی نیست. یعنی تقطیر یا فشردن سرد گل یا هر قسمت از گیاه (روشهایی که برای تولید اسانس های دیگر استفاده می شود) به دلیل ساختار ظریف آن روی وانیل کار نمی کند.

اما، این ماده معطر و سرشار از خواص، از طریق تزریق دی اکسید کربن (که اسانس را جدا می کند) یا با الکل استخراج می شود. این دو روش به عنوان دی اکسید کربن وانیل یا وانیل مطلق شناخته می شوند. به همین دلیل خرید اسانس وانیل بسیار متداول است.

 

موارد استفاده از اسانس وانیل

این ماده دلربا به دلیل رایحه شیرین و مطلوب در سراسر جهان شناخته شده است. این اسانس قهوه ای طلایی کاربردهای گسترده ای دارد و اغلب افراد، به دلیل خاصیت تسکین دهنده آن، بدنبال آن می باشند. برخی از محبوب ترین کاربردهای اسانس وانیل در زیر شرح داده شده است:

1.رایحه درمانی

وانیل یک اسانس ضروری محبوب برای آروماتراپی است و به کاربران در استرس زدایی کمک می کند. 5-4 قطره از آن را به یک پخش کننده اضافه کنید، تا رایحه ای آرامش بخش در سراسر خانه شما ایجاد شود.

 

2.کمک به خواب

4-6 قطره اسانس وانیل را به مدت 20-30 دقیقه قبل از خواب به دیفیوزر اضافه کنید. گزارش شده است که این امر به کاهش زمان خوابیدن و بهبود کیفیت کلی خواب کمک می کند. شما می توانید در مورد سایر اسانس ها که خواب آرام بیشتری ایجاد می کنند، بیشتر بدانید. یا با خرید اسانس وانیل از خوابی راحت لذت ببرید.

 

3.پاک کننده صورت

2-3 قطرهاز این ماده معطر را روی یک پارچه گرم و مرطوب قرار دهید و پوست را به آرامی پاک کنید. همچنین می توان اسانس وانیل را با نسبت 4 قطره در هر 5 اونس به گلیسیرین و صابون کاستلی اضافه کرد.

 

4.حمام با اسانس

با افزودن 5-6 قطره از این اسانس معجزه گر به آب وان، اثرات آرامش بخش حمام گرم را بهبود ببخشید. برای تقویت و تسکین تنش عضلانی، 1 فنجان نمک اپسوم و 2 قاشق غذاخوری را مخلوط کنید. قبل از افزودن 6 قطره اسانس وانیل، از جوش شیرین در یک ظرف شیشه ای استفاده کنید. شیشه را به مدت 30 ثانیه به آرامی تکان دهید و سپس محتویات آن را به آب گرم حمام اضافه کنید.

 

5.ماساژ با اسانس

برای شل شدن عضلات متشنج و آرامش ذهن، 5-6 قطره از این اسانس را به 1 قاشق غذاخوری روغن حامل مانند بادام، دانه کنف یا روغن جوجوبا اضافه کنید. روغن ترکیبی را روی کف پا، گردن یا پشت پخش کنید. به آرامی ماساژ دهید و اجازه دهید که به مدت 10-15 دقیقه خیس بخورد. قبل از پوشاندن لباس، پوست را با پارچه تمیز و مرطوب پاک کنید.

 

6.خوشبو کننده

برای رایحه گرم و دلپذیر، 5-8 قطره اسانس وانیل را به 1 فنجان آب خنک در بطری اسپری اضافه کنید. اسپریتز را به هوا تا حد ممکن نزدیک به سقف برای بهترین اثر وارد کنید. به طور مستقیم روی افراد یا حیوانات خانگی اسپری نکنید.

 

7.عطر دلچسب

برای یک عطر خانگی کلاسیک و ساده، ½ فنجان آب در یک بطری اسپری بریزید. 10-12 قطره اسانس وانیل را به 10-12 قطره روغن حامل بادام اضافه کنید. قبل از پاشیدن روی پوست یا ملحفه ها، خوب تکان داده و بگذارید به مدت 15 دقیقه بماند. خرید اسانس وانیل میان افرادیکه به دنبال رایحه عالی هستند بسیار پرطرفدار است.

 

8. مراقبت از مو

این اسانس محبوب می تواند به ابریشمی و شادابی مو کمک کند. با استفاده از بطری اسپری، 15 قطره اسانس وانیل و 10 قطره روغن حامل بادام را به 1 فنجان آب مقطر اضافه کنید. قبل از اینکه کمی اسپری کنید و موها را شانه کنید، خوب تکان دهید. مو را مرطوب نکنید. به چشم، بینی و دهان اسپری نکنید.

 

فواید اسانس وانیل عبارتند از:

خرید اسانس وانیل این مزایا را برای شما به ارمغان می آورد.

  • فواید ضد باکتری
  • مزایای ضد افسردگی
  • کیفیت آنتی اکسیدان

 

1.ضد باکتری

تحقیقات نشان می دهد که وانیل می تواند رشد باکتریها را مهار کند.

2. ضد افسردگی

مطالعه اثر وانیلین نشان داد که این ماده دارای اثر ضد افسردگی مشابه فلوکستین (معروف به پروزاک) است .

این مطالعه از استفاده از اسانس وانیل (که حاوی مقادیر زیادی وانیلین است) در رایحه درمانی، ماساژ و به عنوان یک افزودنی حمام برای کمک به کاهش استرس و بهبود روحیه را اثبات نمود.

 

3.کیفیت آنتی اکسیدان

تحقیقات نشان می دهد که  اسانس وانیل بعنوان یک ماده نگهدارنده مواد غذایی طبیعی به جای محصولات مصنوعی بیشتر، دارای برخی از مزایا و پتانسیل آنتی اکسیدانی است. تحقیقات در مورد اینکه آیا فواید آنتی اکسیدانی موجود در این ماده مفید می تواند با رادیکال های آزاد در بدن ما مقابله کند نیز، باید انجام شود.

 

عوارض جانبی

  • اسانس وانیل برای استنشاق و استفاده موضعی رقیق و بی خطر در است.
  • قبل از خرید اسانس وانیل از کیفیت آن مطمئن شوید.
  • قبل از استفاده در کودکان، زنان باردار یا شیرده، با یک متخصص مراقبت های بهداشتی مشورت کنید.
  • این اسانس بسیار غلیظ است و مصرف آن بی خطر نمی باشد. همیشه دستورالعمل های موجود در برچسب محصول را بخوانید و دنبال کنید.
  • این ماده را مستقیماً روی پوست قرار ندهید، مگر اینکه در روغن حامل رقیق شود.

توصیه ما خرید اسانس وانیل و لذت از آن است.

 

zeg

نوشته شده توسط
zeg